Gå til innhold

dagpenger fra nav,og jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange timer er grensa på for å få utbetalt dagpenger og jobber?

noen som vet...

snakket med en på nav som sa det,men husker ikke..

fått innvilget dagpenger fra nav,men nå også fått jobb 2 dg i uken...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En som jobber hos meg annenhver helg, blir trekt fra nav de timene han jobber hos meg.

Men for å få noe penger hos nav måtte han vist ikke jobbe mer enn 50 %.

Er ikke helt sikker på dette, men det var informasjonen jeg fikk fra han som jobber hos meg da.

Skrevet

Det kommer an på hvor mye du har jobbet før.Om du har jobbet 100% før kan du vel jobbe 49% da,og få penger for resten. om du jobber 50% mister du alt..Så undersøk du. så du ikke ender opp med å "tape" penger.

Skrevet

Til og med 50% av tidligere arbeidstid.

Jeg har jobbe 50% med dagpenger de siste 4 mnd.

Skrevet

Du kan jobbe 18,75 timer i uken. Jobber du 19 mister du resten av dagpengene. Dette vet jeg, for jeg er midt oppi det selv. Har hatt noen runder med nav for å høre om dette.

Jeg jobbet 80% i 3 uker, jeg fikk ingen dagpenger da, men var fortsatt i systemet. De sa hvis jeg hadde 3 innsendinger etter hverandre med mer enn 18,75 timer, ville jeg bli slettet fra systemet, og måtte søke om dagpenger på nytt. Selv om det da ville bli lettere..

Jeg hadde bare 2 innsendinger, og nå jobber jeg bare 16t uke, så da får jeg dagpenger for resten. Jeg taper egentlig på det, for arbeidsgiver betaler ikke like mye som jeg mister i dagpenger, men det er fordi jeg hadde en veldig godt betalt jobb før jeg ble arbeidssøkende..

Jeg har no hvertfall kommet meg ut i arbeidslivet igjen:-)

Skrevet

18,75 t / uken er uavhenging av tidligere arbeidstid/jobber.

Det var hvertfall det jeg fikk opplyst på mitt kontor.

Skal også sies at jeg har hørt om at et og samme nav kontor har gitt 3 forskjellige svar på samme spørsmål, så kan jo begynne å lure... ( ikke akkurat dette spørsmålet da )

Skrevet

Nei, det er ike uavhengig av hvor mye du jobbet før du ble ledig.

Om du kun jobbet 50% før du ble ledig skal det regnes som 50% av dette igjen. Ikke som 50% av full stilling.

Eksempel: om du jobbet 20timers uke før du ble ledig kan du jobbe 10 timer i uka eller mindre uten å miste dagpengene. Om du jobber 11 timer per uke på et meldekort mister du dagpengene for de to ukene., Men du holder deg i systemet.

Om du jobber 11 timer eller mer i 6 uker eller mer sammenhengende må du søke om gjenopptak av dagpenger om du plutselig jobber mindre igjen.

Skrevet

huff,dette var vanskelig gitt....

har jobbet som hvit dagmamma det siste året,før jul var det litt her og der.noen på gjennomtur og andre fast.etter jul har det vært stabilt.

har vært i permisjon fra min jobb dette året.sa opp der i april.

og før det var jeg i barsel permisjon...

så har ikke jobbet på den ordentlige jobben siden juni 2006..

jobben jeg har nå er 2 dg i uken,10 t tilsammen...

Skrevet

Man sender vel inn meldekort for to uker i slengen hos NAV. Jeg vet at det er sånn at man ikke kan jobbe mer enn 18,75 timer i uka for å få dagpenger. Men hvordan er det hvis man jobber f.eks. 20 timer en uke og 0 timer den andre uka i den perioden man sender inn for?

Skjønner dere hva jeg mener? Er det sånn at man ikke kan ha jobba mer enn 50% i uka, eller i 14dagers perioden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...