Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var en tråd om man fikk kontantstøtte den mnd barnet begynner i barnehage. Var i dag på NAV for å si opp vår og spurte hvordan det var.

Fikk da til svar: Om barnet har plass ifra 1. i en mnd får man ikke noe for den måneden. Er plassen ifra den 15. får man for halv mnd.

Men det virker som de sier veldig forskjellig rundt omkring:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal vel være like regler i hele Norge?

Jeg ringte nav på fredag med samme sprøsmål, fikk til svar at man får kontantstøtte den mnd. barnet starter i bhg. Snupp skal begynne i bhg den 1. sept. og vi får da kontantstøtte for denne mnd.!

Sjekk NAV sine sider på nett, kanskje hun du snakket med tar feil ( I tilfelle ikke første gang de tar feil;))?

Mener man har krav på konantstøtte mnd. man starter i bhg fordi man starter å motta kontantstøtte mnd. etter at barnet har fyllt 1 år.

Skrevet

HI har fått feil svar fra nav!! Jeg har ringt og spurt og fått vedtak på at ks opphørte fra mnd etter at han begynte i barnehage, det vil si at jeg fikk siste utbetaling den mnd han begynte. Nav bør kanskje ta seg tid til å lese kontantstøtteloven:

§ 8. Støtteperiode

Kontantstøtte ytes fra og med kalendermåneden etter at rett til kontantstøtte inntrer, til og med den kalendermåned rett til kontantstøtte faller bort.

Nav har i tillegg dette eksempelet på sine nettsider:

Barnet begynner i barnehage på heltid 1. august. Når opphører kontantstøtten?

Svar: Kontantstøtten opphører måneden etter at barnet begynner i barnehagen - dvs. fra september i dette tilfellet.

Skrevet

Hvor får en tak i skjema til å søke? Fikk ikke opp noe på nettet.

Skrevet

Jeg fant søknadsskjemaet på nett, men det var for 1 år siden. Ring evt NAV for å få tilsendt papirene.

Skrevet

Her er søknadspapirene på nett!

http://www.nav.no/page?id=265

Bokmålsskjemaet virker ikke, men nynorskskjemaet virker helt fint! Jeg har printet ut herfra og brukt. De ferdigbehandlet innen to dager, jeg var faktisk ganske imponert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...