mathildes mamma Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Har plutselig fått problemer med innsoving hos tulla vår på 6 mnd. Må bysses eller rugges i søvn, og det kan ta evigheter! Før tok det maks en halvtime å legge henne fra vi fikk på pysj til hun sov. Vi følger fortsatt de samme rutinene, med tre faste nattasanger osv. Det begynte etter at hun var syk og gikk på to antibiotika-kurer. Det var litt ekstra mas å legge henne da hun var syk, blant annet fordi antibiotikaen gjorde henne dårlig i magen. Nå er hun frisk, men problemet med leggingen har fortsatt. I tillegg har vi begynt såvidt med litt grøt, så det kan nok kanskje bidra til problemet dersom hun har litt mageknip. Uansett tenkte jeg å kjøpe en bok, men er blitt anbefalt både No-cry sleeping solution, Sove hele natten og Sov godt av K. Naphaug. Er det noen som har noen erfaring, gode eller dårlige, med disse tre bøkene? Hvem er eventuelt best?
Emilie-04 og Tobias-06 Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Jeg har både "sove hele natten" og "sov godt", anbefaler den siste, den har gode råd for alle aldre og konkrete tips, har selv brukt den på begge mine barn. Lykke til !
Anonym bruker Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Jeg synes 'Sov godt' er den beste. Den har helt konkrete tips, gode eksempler og gode begrunnelser. Og rådene jeg har prøvd hittil, virker.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Hva går "Sov godt" ut på? Kort fortalt....
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 No cry sleep solution er bra, men Pantley bruker ganske lang tid på å formidle budskapet sitt. Heldigvis gjør overskriftene det lett å hoppe dit man vil. Lettlest engelsk, og humoristisk skrevet. Hovedbudskapet er at barnet ikke skal sovne ved brystet/flaska, og at man skal lage en fast rutine. Veldig mange gode tips for forskjellige aldre og forskjellige situasjoner,så boka anbefales absolutt.
Mmmmmmamman Skrevet 12. oktober 2008 #6 Skrevet 12. oktober 2008 Kanskje litt sent ute, men sjekk ut sovecoach.dk, den teknikken som er beskrevet der har nesten gitt oss et nytt liv etter kun 2 uker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå