Gå til innhold

No cry sleep solution vs Sove hele natten vs Sov godt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har plutselig fått problemer med innsoving hos tulla vår på 6 mnd. Må bysses eller rugges i søvn, og det kan ta evigheter! Før tok det maks en halvtime å legge henne fra vi fikk på pysj til hun sov. Vi følger fortsatt de samme rutinene, med tre faste nattasanger osv. Det begynte etter at hun var syk og gikk på to antibiotika-kurer. Det var litt ekstra mas å legge henne da hun var syk, blant annet fordi antibiotikaen gjorde henne dårlig i magen. Nå er hun frisk, men problemet med leggingen har fortsatt. I tillegg har vi begynt såvidt med litt grøt, så det kan nok kanskje bidra til problemet dersom hun har litt mageknip.

Uansett tenkte jeg å kjøpe en bok, men er blitt anbefalt både No-cry sleeping solution, Sove hele natten og Sov godt av K. Naphaug.

Er det noen som har noen erfaring, gode eller dårlige, med disse tre bøkene? Hvem er eventuelt best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har både "sove hele natten" og "sov godt", anbefaler den siste, den har gode råd for alle aldre og konkrete tips, har selv brukt den på begge mine barn. Lykke til !

Skrevet

Jeg synes 'Sov godt' er den beste. Den har helt konkrete tips, gode eksempler og gode begrunnelser. Og rådene jeg har prøvd hittil, virker.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hva går "Sov godt" ut på? Kort fortalt....

• 3 uker senere...
Skrevet

No cry sleep solution er bra, men Pantley bruker ganske lang tid på å formidle budskapet sitt. Heldigvis gjør overskriftene det lett å hoppe dit man vil. Lettlest engelsk, og humoristisk skrevet. Hovedbudskapet er at barnet ikke skal sovne ved brystet/flaska, og at man skal lage en fast rutine. Veldig mange gode tips for forskjellige aldre og forskjellige situasjoner,så boka anbefales absolutt.

• 2 uker senere...
Skrevet

Kanskje litt sent ute, men sjekk ut sovecoach.dk, den teknikken som er beskrevet der har nesten gitt oss et nytt liv etter kun 2 uker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...