Gå til innhold

Andre på seks syv mnd som sover like lite??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han bli syv mnd neste uke. I løpet av en dag, som starter i seks syv tiden om morningen, til halv syv på kvelden så sover han slik: To tre timer etter han er oppe sover han ca 40 min. Etter et par timer sover han fra 10 min. til 50 min. så sover han en halv time i tre fire tiden. kl. halv syv sovner han før han treffer puten.

Dette er veldig slitsomt og frustrerende. Noen som har noen tips til et bedre søvnmønster på dagtid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen tips, tror egentlig at det bare er noen som ikke trenger så mye søvn på dagtid...

Gutten vår på 6 mnd sover heller ikke så mye. Som regel sover han 3x30-40 min. Kan slå til å sove 1-2 timer på første duppen noen ganger, men ikke så ofte. Regner med han regulerer det selv.

Men at det er frustrerende og slitsomt? HELT ENIG!

Skrevet

Jenta mi er også litt sån.Sover ikke mere en det ho må lissom-)

Men leste akkurat ett sted at de sover akkurat det de trenger på den aldern der- sover og spiser det de trenger. Frøkna her sover hele natta og jeg er happy for det- men alt fra 30 min til 3 timer søvn på dagen er normalt her.

Regner med at du er ute og triller- ellers så funker det fint her. Ikke mange unger som klarer å motstå sovnen på en lang trilletur.

Skrevet

Har to dupper på dagen. Er jeg heldig så sover hun tilsammen 3 timer om dagen. Sover fra ca 19 til 08 med to matinger på natten.

Skrevet

Jenta vår på nå 13 mnd sov alltid lite på dagtid. Fra en halvtime til absolutt max en time. Ble vant til det etter hvert..

Skrevet

mini her har AKKURAT samme soverutine som din. Han er også 7 mndr. Må være full fart og spenning hele dagen. Sover i snitt 60-90 minutter tilsammen på dagtid. Kl 19 er det total blackout..

Pupper enda noen ganger på natta, starter kl 01.. Og pupper bare tettere og tettere mot morgenen for å i hvertfall drøye starten til kl 6.30

Skrevet

Aiden er akkurat likedan, og jeg holder på å bli snål for han er jo SÅ aktiv når han er våken at jeg hadde ikke klart meg uten lekegrind og gåstol phu! Han skal borti alt, og han er jo så sliten og trøtt i kroppen etterhvert men stritter i mot det å sove så det har blitt så ille at jeg er nødt til å bære han og dysse han til søvs :-( Legger jeg han ned så begynner han å leke i sengen, krabbe rundt, sitter og åpner trådene på sengebeskytteren eller står i sengen og roper( Han har reist seg opp siden han var 7 mnd og 1 dag - er ikke alltid en fordel å være kjapp gitt)

Så jeg er sliten og frustrert mange ganger for bare å gjøre husarbeid er jo en helvetes utfordring. Men han sover gjennom natten og det er jeg glad for, eller i de siste 3 dagene har han våknet kl 5 og holder det gående i sengen sin siden han ikke bare legger seg ned for å sove, så da snerrer jeg og kjenner at det koker altså... hmmm sliten jeg hehe

Han er 7,5 mnd nå foressten min skjønne deilige sønn mmmm *forelsket*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...