Gå til innhold

mat og ekstrem prematur

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi er født i uke 23 å spiser nå av flaske.

hun spiser alt fra 40-80 stortsett 55-65 til hvert måltid får 7ganger om dagem

men hun sover så mye at vi må vekke å da blir det til at vi må lirke og lure...

non med forsla livredd hu får for lite.... er det noen som blir bedre etterhvert...

noen med erfaring

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun nå da?

Jenta mi er født i uke 27 og er nå 10 mnd(ikke korrigert)

Skrevet

hva skla jeg si hun er ved termin til mandag såe r vel da nyfødt. blir korrigert utfra terminen så ja hun e rnyfødt

Skrevet

Jenta mi var som de på den tiden. Noen ganger fikk jeg bare i henne 5 ml til et måltid,og andre ganger slo hun til med 100. Ja,det blir bedre. Tror hun sov rundt 2 mnd etter hjemkomst,og da ble det og større måltider og færre. Nå har hun 4 måltider til dagen og spiser og legger på seg som hun skal. De første ukene hjemme er en prøvelse om barnet er prematurt eller født til termin.

Skrevet

godt det avr flere enn meg som ahdde det sånn....

men hun spiste mye mindre enn du hun skulle ha tila lle måltider heller?

her går det veldig rykk og napp men minste er vel 20

mene r så slitsomt at hun ikek spiser mer men komme rvel

Skrevet

Hei!

Karoline er født 25+4, 635 gr. Er i dag 1 år korrigert.

Det er litt vanskelig å huske helt nøyaktig. Men tror det lå mellom 20 og 50 ml den første tiden. Og det brukte hun laaaaaaaang tid på. Minst en time og av og til litt mer. Men etter et par uker hjemme sa HS at jeg fikk ikke lov til å drøye måltidet mer enn en time. Problemet grunnet i at hun var mye trøtt, sov jo hele tiden og måtte vekkes ved måltidet hver 3. time. Slitsomt.

Etterhvert gikk det raskere, men kom aldri under en halv time. Vi begynte med grøt da hun var 3 mnd korrigert og det var en kjempepositiv opplevelse. Da hun var seks mnd drakk ho nesten ikke mer melk (les: bekymret mor) men grøten gikk unna på ti minutter. Hurra.

Så ja, det går bedre etterhvert, men ikke sikkert Thomas heller blir den store flaskedrikkeren men en stor grøtelsker :)

I dag spiser Karoline alt og bruker normal tid på mat.

Det er en slitsom tid i begynnelsen med disse premature, men det blir bedre:)

Lykke til.

Skrevet

syns det er sikkligs litsomt emd dnene maten. syns liksom 20 og 30 ml er ganske lite.... hun må jo vekkes hele tiden...

men slå til med noen ganger 60 -80 så hun regulerer det kanskje slev....

men får håpe det ordner seg.....

når begynte det å hjelpe seg.

vi ahr abre vært hjemem i 6dager tross alt såd et hjelper seg nok

får bare holde på rutinen kanskje hver 3time

Skrevet

Jenta mi er 10uker prematur, ved termin spiste hun 50-80ml i måltidene, hver 3.time, men plutselig kunne hun gå ned til 30ml, men da ville hun også ha mat litt oftere, er litt stressende i starten, redd for at de ikke skal få i seg nok mat osv, men hun regulerte det fint selv egentlig:-)

Vi skreiv ned hvor mye hun spiste og når, på slutten av dagen kunne vi da se hva hun hadde fått i seg gjennom hele dagen, og så at det var nok, noen dager spiste hun kanskje litt for lite, neste dag litt for mye, så som sagt så regulerte hun det fint selv!

Er du bekymret kan du sikkert bare ringe nyfødt avd, det gjorde jeg noen ganger i starten:-)

Skrevet

hun bare sove rog sover som e rkanskje problemet ligge rå at hun ikke merke rhun e rsulten.. tror hun har litt vondt i magen sin og...

men syns bare 30 e rlitt lite hver 3time men det ordner seg sikkert emn er bare så slitsomt....

hun har plaga å spist mellom 50-80 før å plustlig rett ned i 30 men kommer seg nok.

men godt det er flere som har slittet

takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...