victomalia Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Å, jeg gleder meg...tok testen i ettermiddag faktisk, kl. 1800, 3 dager før IKM og tydelig positiv. Det blir vanskelig å holde hemmelig for barna, men jeg og paps skal kose oss litt med hemmeligheten vår en liten stund først tenker jeg. 1000 tanker i hodet mitt nå, men dette skal gå bra.
Hilde :) Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Hei og gratulerer så mye med nr 5 Jeg venter også nr 5 Gamle er de andre barna dine?
victomalia Skrevet 18. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. august 2008 Hei, koselig. Det er ganske mange er som venter nr. 5, og det er stilig! Min eldste er 8 år, så de er relativt tett. Kommer nok til å få et tøft svangerskap, men jeg skal lære meg mer og si nei, og slappe av denne gangen. La humla suse litt når det faktisk ikke er så nøye. Spennende. Jeg har termin 3. mai da. Enn du da?
Hilde :) Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 jeg har termin 20 februar ja da er de relativt tette.. blir fullt hus og stormende jubel hos dere også nå da kjempe koselig og spennende
maria isabell Skrevet 19. august 2008 #5 Skrevet 19. august 2008 gratulerer:) så koselig med 5 tette:) du må være sterk som klarer det:) og ufattelig heldig:) lykke til:)
victomalia Skrevet 19. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. august 2008 Takk!! Jeg er nok ikke så sterk, men takler det mye bedre nå som jeg er blitt vant til å være mer hjemme, styre med barn hele dagen, og legge opp løpet etter slik vår familie har det. Jeg slet mere med de første barna, når jeg følte jeg gikk glipp av masse og dro de med overalt. Men jeg er heldig. Jeg har mulighet til å være så mye hjemme med de som jeg vil, da mannen min tjener nok for oss alle. Jeg fatter ikke hvordan mødre med flere små klarer å jobbe ved siden av, de kan man kalle sterke, eller har sterke viljer. Hadde kroppen min vært sterk, skulle jeg nok gjerne hatt fler, men jeg tror nok den skal få slippe mer etter denne lille. Jeg skal jo være der for barna i årene fremover også. Men, åå, jeg er så glad, og storkoser meg med tanken. Kan ikke vente til jeg merker liv. Hva med deg maria isabell, du er ganske aktiv her inne. Har du noen termin? Har du flere barn? Jeg har lagt merke til deg her inne og du er så positiv og glad på andres vegne! Ha en skjønn dag!
maria isabell Skrevet 19. august 2008 #7 Skrevet 19. august 2008 har du vert hjemme noen år da? har lyst å være hjemme med ungene selv i mangen år framover, men så har eg begynt på min 2 utdannelse og jobbet svært hardt for å kommt så langt,så er litt i dilemma..barn kommer jo først,men hadde vert gøy å gjøre ferdig utdannelsen en har begynt på..... hvor gamle er dine da? de første sparkene er så koselige:) har du vert på ul? kanskje det er to:) ønsker 5 barn selv (minst) men de må bli tette pga alder og har tøffe svangerskap og så var det denne utdannelsen da:) en har jo lov å drømme:) har iallefall kjøpt stort hus med mangen soverom, i tilfelle:) er høygravid med nr 2 og har en aktiv 1 åring hjemme:) termin 10 sep,du da?
victomalia Skrevet 20. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 20. august 2008 Hei igjen.. jeg har vært mye hjemme siden jeg fikk tredjemann. Jeg jobber litt for mannen min, men har mulighet til å gjøre dette hjemmefra og på kveldstid. Har også flyttet på oss slik av vi har leilighet i kjelleren, og de pengene hjelper mye. Det er viktig med utdannelse og da. Hvis en velger å være hjemme noen år, skal en jo gjerne ut i arbeid igjen når barna er blitt større. Min eldste er 8,7,5 og 2 år. Det er ganske tett, men de har såå glede av hverandre. Dessuten er det greit å bli ferdig med det, for mine svangerskap er også tøffe. Tanken har faktisk streifet at tenk hvis det er to. Drømte i natt at en venninne hadde fått 2 jenter, og jeg skulle ønske det var meg. Da jeg våknet trodde jeg jeg var gæærn. Tvillinger nå liksom. Du har termin nå snart du da. Så spennende. Ser du greit på fødselen eller har du begynt å grue deg?
maria isabell Skrevet 20. august 2008 #10 Skrevet 20. august 2008 så koselig:) det er drømmen,være hjemme med ungene,muligens en 20 prosent stilling....vi har muligheten til det, viss vi kutter litt ned på denne pengebruken....ikke lett å vite hva en skal gjøre..er utdanna frisør da,men det er liksom ikke helt meg...veldig gøy å ordne folk på håret og være hobby psykolog,men får ikke hjulpet mennesker nok...lærer er drømmen....vi får se:) hvordan er dine svangerskap tøffe? er plaget med hypermessig kvalme pluss bekkenløsning pluss store barn...oppmuntrende å høre viss du har det samme og har klart 5 så tett:) tvillinger hadde vert stas,blir spennende å se:) har en enorm fødsels angst pluss verden største pyse og denne ungen skal jo bli diger, så er egentlig helt utav meg,men men..tenker at viss vi overlever begge to skal eg være glad...så gale er det:) men er optimistisk,skal ha en helt naturlig fødsel slik som sist uten smertestillende....får se om det går:) hvordan har fødslene dine vert da?
victomalia Skrevet 21. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 21. august 2008 Hei. Du kan ikke starte frisørsalong hjemme da, så har du mulighet til å styre hverdagen din mye mer? Kjenner en som har det i kjellern hjemme og synes det fungerer veldig bra. Men man må jo trives med det også. Jeg har slitt med bekkenløsning og isjas i svangerskapet. Fra ca. 6 mnd, sitter eller ligger jeg mye, og kommer nesten ikke avgårde når jeg reiser meg. Bruker helst krykker og klarer ikke å trille hverken barnevogn eller handlekurv. Det er grusomt pyton. Har ikke vært stort kvalm, men svigerinna mi har hatt hypermessis, så jeg har skjønt hvor forferdelig det er. Deilig at det snart er over for deg da. Det er jo så verdt det, men er så ille når det står på. Jeg har glemt mye hvor dårlig jeg var sist, jeg bare husker at jeg sa til mannen min, at hvis jeg noen gang snakket om å bli gravid igjen, måtte han minne meg på hvor dårlig jeg var. Han har ikke klart den jobben så bra akkurat. hihi... Men fødselene mine har vært relativt greie. Har syntes det har vært nydelig når jeg endelig har kommet så langt og vite at snart er det over. Snart kan jeg sove på magen igjen. Tøft for deg at barna er så store da. Mine har ligget rundt 3,7 og 34 rundt hodet ca. Jeg får panikk under fødselen og har fått spinal og lystgass. Tenker liksom "whatever" bare jeg får ut den ungen. Du må jo bare kjenne deg frem i fødselen, man skal ikke være for bestemt på hvordan det skal være for man bør jo ikke få en forferdelig opplevelse hvis en har lyst på fler. (Men det har man uansett ikke lyst på når man ligger der allikevel). Spennende hvordan det går da! Jeg begynte å småblø litt igår kveld og idag tidlig, så jeg er litt nervøs nå. Stakk ut og kjøpte meg en CB digital, bare for å få det bekreftet og den sier jo gravid, men det kan den jo også gjøre selvom man mister. Uff, jeg håper blødningen går over snart, det er vel kanskje vanlig, men ikke for meg og jeg har jo fått 4 ganger før. Ja,ja, får se hvordan det går. Snakkes!
maria isabell Skrevet 21. august 2008 #12 Skrevet 21. august 2008 akkurat nå bur vi på 60 kvm,har kjøpt hus nær byen på 150kvm...har ikke kjeller i det nye huset, da måtte eg eventuellt tatt litt av stua og laget en mini frisør salong...men ikke gøy at kundene må gå igjennom hele huset, dessuten blir stua ganske liten....men det var en god ide,hadde bare vi hatt større hus...kanskje eg finner en løsning når huset kommer opp,skal tenke litt på det...godt å være sin egen sjef og slippe alle intrigene og baksnakkingen som er i alle saloger..er det mere enn to damer på jobb blir det alltid bråk... huff isjas er grusomt,hadde det bare et par dager før fødselen,men det var ufattelig vondt,under pressriene sa eg bare au foten min..til og med da kjente eg isjasen...men hvordan klarer du å ta deg av de små ungene når du er så dårlig? syntes det er tungt å passe på en når eg er gravidog syk... har nok sagt det samme til min mann, det rare er at en glemmer så fort... du er så heldig som får passelige barn...det hjelper ikke uansett hva eg gjør, vi får bare store barn i vår familie..sist gang la eg på meg 6 kg og ungen var over 4,så kostholdet hjelper ikke heller... huff,håper ikke du mister:( det er så fælt:( men det er jo vanlig å blø,det trenger ikke bety at noe er galt:)
victomalia Skrevet 21. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 21. august 2008 Bygger dere hus? Det gjorde vi for 2 år siden også, da 4. mann kom. Trengte litt mere plass da. Rart at det skal være så mye bråk med damer, men det blir gjerne slik. Har hørt at det er endel av det i barnehager også. Men du får tenke på ideen om egen salong da, kan jo virke spennende. Du kan jo sette på en dør ut og da, så ingen må inn i huset.jaja.. Jeg har hatt ungene litt i barnehagen før, og nå har jeg 2 på skolen. Dessuten begynte han på 5 år i barnehagen nå, så da har jeg faktisk bare en hjemme. Regner med å få hvilt mye da. Jeg tror det kommer til å gå ganske greit nå. Det var verre da de eldste også var små. Nå kan de faktisk hjelp meg med ting, bæring av varer, oppvaskmaskin, rydding osv. Ikke at de skal belastes for at jeg er dårlig, men de har godt av å hjelpe til litt. De kler jo på seg selv og kan ordne seg mat. Men stort sett har jeg fungert bra på dagtid, men utover ettermiddag/kveld har jeg blitt sliten og får vondt, og da er jo mannen min hjemme også. Rart det der med store barn. Vet om en mor som er bitteliten, og barna hennes har nesten større hode enn henne ved 2-3 års alderen. Jeg har blitt spådd av legen hver gang at babyen er over 4 kg, men det har aldri skjedd. Jeg var over 4 kg selv og søskna mine med. Ene broren min veide 4,7. Men jeg har tydligvis ikke arvet det. Puh.. Jeg leste litt rundt her at det er ganske vanlig med blødninger i starten, så jeg prøver å slå meg til ro med det. Men bekymringen ligger og murrer i bakhodet. Uansett får jeg ikke gjort noe. Jaja..ha en fin kveld da.
maria isabell Skrevet 22. august 2008 #14 Skrevet 22. august 2008 huset står ferdig neste sommer,vi skal bare velge ut hvordan vi vil ha det innvndig og vaske ut etter arbeiderene:) gla vi ikke skal bygge selv akkurat nå m kulemage og små babyer,kan det bli litt mye:) så greit når ungene begynner å hjelpe til:) jenta mi har begynt å hjelpe,hu vasker salongbordet hver dag og er 1,5 år hihi:) hu elsker å vaske og er veldig opptatt av å få vekk flekker...hun liker også å rydde...når hun har leket med duplo klosser rydder hun alltid alle på plass igjenn...hinn dagen når vi var på besøk,slengt eg bare skoene fra meg, hun tok begge skoene mine og satte dem fint på plass og sa "sann"...måtte det bare vare:) hvordan går det med blødningen???? en mamma bekymrer seg alltid:)
victomalia Skrevet 22. august 2008 Forfatter #15 Skrevet 22. august 2008 Morsomt når barna viser personlighet. Jeg har bare en her hjemme som gjerne rydder. Rommet hans er alltid ryddig, og han har oversikten over alle tingene sine. De andre er mer rotete og jeg må mase om rydding. Da er du heldig med henne, og attpåtil eldstemann da. Hvis hun fortsetter slik vil du jo få mye hjelp i henne. Det er viktig å oppmuntre dem i det, så synes de det er gøy. Jeg "blør" fortsatt, jeg mener kun på papiret, ikke i trusa. Men jeg saumfarer nettet for info om spontanabort. Går og tenker på det hele tiden. Liker IKKE at det ikke stopper. Men jeg har ikke smerter og det øker ikke heller, så jeg vet ikke. Ser det an over helgen og drar til legen da tenker jeg. Men jeg har ikke noen andre symptomer heller så det bekymrer meg litt og. Skulle gjerne vært kvalm eller noe som er et godt tegn. Skal nok ta det litt rolig i helgen.
maria isabell Skrevet 22. august 2008 #16 Skrevet 22. august 2008 du er 32 stemmer? da har du bare 10-15 prosent sjangse for abort de første 12 ukene,så lenge din mann er under 40 også det er jo små tall:) trur en tredje del av de som føder har opplevd blødninger i svangerskapet (akkurat denne opplysningen,er eg ikke 100 prosent sikker på, en stund siden eg leste,men er jo verdt å underaøke da) det er jo lite blod da,kanskje det bare er slimhinnene som er sår? bestill en privat ul på volvat, 1000 kr,men du slipper å bekymre deg:) eg er av natur rotete,men har skjerpet meg etter eg vart gravid 1 gang...at hun er ordens menneske er jo fantastisk,håper inderlig det fortsetter slik ja:) håper hun lærer de andre søskene opp også så får eg fortsette å jobbe med å bli ordne menneske:) skal en ha mangen barn MÅ en jo bare ha orden:)
victomalia Skrevet 22. august 2008 Forfatter #17 Skrevet 22. august 2008 Jeg er 31. Jeg har hatt så lett for å bli gravid før. Innen 2 pp. Nå gikk det 4pp. I tillegg begynte jeg med spotting, som jeg aldri har opplevd før og nå dette tullet. Akkurat nå ble jeg skikkelig deppa, for nå kom det blod i bindet. Når kan man tidligst da ul da? De kan vel umulig se om det er noe liv i den lille prikken nå, men de kan kanskje se det på livmoråpningen og sånt? Jeg har ikke lyst til å miste nå. Endelig var jeg i gang. Det blir noen lange dager fremover nå. Men håpet er ikke ute. Det er faktisk endel som sier de har blødd mye også. Nå kommer gullungene hjem fra skolen, pleier å vinke fra verandaen, så jeg må skynde meg. Snakkes!!!
maria isabell Skrevet 23. august 2008 #18 Skrevet 23. august 2008 hvor mangen uker er du? trudde første ul var rundt uke 8, da er en sikker på å se noe, men er ikke sikker,husker ikke helt:) har blødningen stoppet?
victomalia Skrevet 23. august 2008 Forfatter #19 Skrevet 23. august 2008 Jeg er jo bare 5 uker da. Snakka med legevakt istad og skal se det ann i løpet av kvelden. De tror jeg har truende abort og jeg fikk beskjed om å ligge helt i ro. Det blør ganske mye, men vi får se. Må uansett til lege på mandag, for har det vært en abort må jeg få en immun-sprøyte fordi jeg er rhesus-negativ. Litt av et styr. Men det går nok greit!
maria isabell Skrevet 23. august 2008 #20 Skrevet 23. august 2008 huff så dumt;( men det er ikke sikkert du mister:) skal krysse fingrene for deg:) det er vondt å oppleve en abort, håper du slipper det...du må fortelle meg hvordan det går.)
Baby-bea Skrevet 23. august 2008 #21 Skrevet 23. august 2008 Jeg fikk 5 på 7 1/2år. Bare koselig :-) Å så morsomt som barna har det :-) Aldri kjedelig :-) Min eldste er gutt. Deretter kom det 4 jenter på rad å rekke :-) Nå venter jeg nr 6. De 5 første var med min eksmann. Nå venter jeg barn med min nye mann. Dette er hans første, så han er helt i 100. Han elsker barn! Bra det når han har slått seg sammen med meg ;-) Trenger jeg si at ungene mine også elsker han? Kos deg med svangerskapet :-) Klem
Baby-bea Skrevet 23. august 2008 #22 Skrevet 23. august 2008 Jeg har også hatt blødninger i dette svangerskapet. Var på ul på fredag. Da var jeg ca 6 uker gravid. Hun sa at jeg hadde lettblødelig livmorhals, men babyen hadde det bra. Vi så faktisk hjertet slå. Hun sa at det ikke er farlig med bødning fra livmorhals, men skremmende for mor. Kanskje er det noe sånt du også har? kal krysse fingrene for deg og at alt er ok. Jeg har selv mistet en gang, så jeg vet hvor vondt det gjør i sjela. Lykke til! Stor klem
victomalia Skrevet 24. august 2008 Forfatter #24 Skrevet 24. august 2008 Gårsdagen var tårevåt. Begynte å hulke bare mannen min ga meg en klem eller spurte hvordan jeg hadde det. Legevakta ba meg bare ligge rett ut til det slutta å blø. "Det er lett med 4 barn" sa jeg da. Jeg hadde ikke smerter, men litt ryggvondt og et slags sug nedover. Masse blod. *snufs*. Idag føler jeg meg mye bedre. Blør fortsatt og er litt svimmel, men føler meg kvikkere. Så hvis jeg mistet, skjedde det i går. Nå er jeg mere slik at det går som det går. Tar kontakt med legen imorgen for hcg-prøve og henvisning til ul eller gyn. Jeg er rhesus negativ, så jeg må uansett finne det ut for å få immun-sprøyta. Mye styr i morgen, men jeg er kommet over "sorgen" og er forberedt på alt. Håper den lille spira er der da, det er jo lille barnet mitt! Jeg sier ifra hvordan det går! Snakkes
maria isabell Skrevet 25. august 2008 #25 Skrevet 25. august 2008 håper det går bra...lykke til i dag...dette er fælt, har opplevd abort i uke 6 selv, selv om det er tidlig gjør det veldig vondt....men det er jo ikke sikkert det er abort...vi får vente å se...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå