LadyJones Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Jenta mi er over året og jeg ammer ganske mye enda. Har alltid vært nøysom i matveien, spist ofte, lite og sunt. Ikke hatt behov for de store kaloribombene...Merker at jeg har en hunger som jeg ikke hadde før. Snakker tykke brødskiver med smør og ost ekstra, sjokoladekake og helmelk nesten hver kveld. Og det er ikke kjedespising men jeg er ordentlig "sulten" og jeg gomler og spiser som om jeg ikke har sett mat på lenge!!:-) Litt usikker på om jeg langsomt blir feitere og feitere da jeg ikke har pleid å veid meg. Og klesstilen har alltid vært baggy så ikke så mange hint der heller......Mannen min sier jeg sikkert trenger å spise, "du ammer"...og så begynner han å plate om kua når hun har fått kalv...(han er dyrlege...) Flere med stor apetitt??? Hvordan gikk det da dere trappet ned ammingen?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Har samme "problemet" her. Nå ammer jeg en baby på bare 5 uker, men hadde det på samme måte med førstemann. Kiloene kom på igjen da jeg trappet ned ammingen, men jeg trengte å få på noen kilo. Jeg kunne spise alt jeg ville og hadde lyst på uten å legge på meg noen ting, men måtte passe meg når ammingen tok slutt. Heldigvis dempet dette suget seg når jeg sluttet å amme, så tror nok faktisk kroppen trenger ekstra sukker når man ammer mye. Det er en grunn til at man har denne voldsomme apetitten.
Gjest bissen Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Hehe, samme her:) Det er nok ganske normalt.. Jeg fullammet tvillinger i 8 mnd og har aldri spist så mye i hele mitt liv. Her snakker vi ikke hest, jeg spiste for hele gården. Men man forbrenner kalorier under ammingen, så naturlig nok. Jeg gikk derimot ned i vekt da..gikk opp 40 kg med vann under svangerskapet, 30 kg rant av da vi bodde på sykehuset i to mnd, de siste 10 forsvant under ammingen de 8 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå