Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 teit spm. sikkert. Men det har nå gått 4 uker siden fødsel. Grunnet brystbetennelse, og en blødene brystvorte ammet jeg bare fra ene brystet i 10-12 dager og pumpet den andre nå og da samtidig. nå virker det som det ene brystet bare har 40-60ml melk to ganger i døgnet, mens det andre har masse hver 3-4 time. logisk sikkert, men kan melka forsvinne helt i det ene brystet, mens det andre har masse?
Expat Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Om du fortsetter å tømme minien like ofte som barnet dier på det andre så kommer mye tilbake, men det er vanlig at det er forskjell mellom brystene. Det er også ofte mulig å fullamme på bare ett!
brooklyn Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 jeg gjorde som du da jeg ammet eldstemann, ammet fra en pupp og håndmelket den andre pga blødende brystvorter. Det gjorde jeg i ca 2 uker. Hadde en oppsamler på den vonde puppen, slik at jeg fikk samlet opp og gitt på flaske om nødvendig. Husker da jeg skulle legge han til den vonde puppen for første gang når den var grodd. Gud så jeg gruet meg! Men det gikk greit, han lå og åt der etter han hadde spist litt fra den andre, slik at han ikke var panisk på sugingen. Gjorde det ved hver amming i to-tre dager, så la jeg han til den puppen først en ettermiddag, og det gjorde ikke vondt engang (og jeg var dronningen av blødende brystvorter, believe you me). Fikk opp igjen produksjonen på den vonde puppen, slik at det ble noenlunde likt. Om du ønsker å amme fra begge puppene igjen går det nok helt sikkert bra, produksjonen stabiliserer seg og du får melk i puppen. barnet ditt klarer dessuten å få ut mer enn du får du når du pumper. Lukka te:)
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 takk for svar. Da bare prøver vi å få hun til å suge opp produksjonen igjen, så jeg kan amme fra begge puppene. Det er jo egentlig ikke noe must det, når det funker med en pupp, men slik situasjonen er nå må jeg uansett pumpe den lille puppen av og til, og går med en stor og en liten pupp, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå