Gjest Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Hadde planer om biff m/fløtegratinerte poteter på lørdag, men måtte forandre dei planane gitt... Reagerte da eg var på do på ettermiddagen, syntes det såg ut som om det var antyding til litt blod i truseinnlegget mitt. Og då eg tørka meg fikk eg mistanken bekrefta... Følte meg veldig rådvill og tiltakslaus, men ringte fødeavd. Fikk beskjed om å komme sånn at dei kunne ta en kikk. Fikk full UL-kontroll, både innvendig og utvendig UL. Tvillingane hadde det kjempebra, livmortappen var på 2.5 cm. Men pga av at eg hadde blødd, nåke dei også såg på innvendig UL, så ville dei ha meg på observasjon til i alle fall mandagen. Så samboeren måtte heim å pakke til meg, mens eg fikk ligge på venterom på sjukehuset... Fikk beskjed om å ta det med ro, ikkje gå så mykje. Kom ei jordmor inn, og fikk sånne måle-duppeditter på magen. Låg i 30 minutt å hørte på hjertelyden til ungane. Men hovedmålet var å sjekke om eg hadde sammentrekninger/rier, nåke eg heldigvis ikkje hadde Målte det samme 2 ganger søndagen, og en gang i dag. I tillegg var eg også hos jordmor på kontroll (skulle jo det uansett) og til UL-lege. Alt var fint med dei to små... Tv1 var 1800 gr og tv2 1700 gr. Dei var veldig jevne og fine i vekst Men denne legen fikk ikkje livmortappen til å bli 2.5 cm... Hos ho vart den 1.9... Så etter samtale med overlege, bestemte dei seg for å gi meg lungemodningssprøyte sånn i tilfelle... Det var godt mulig åpningen berre forandra seg litt uten at det trenge å ha nåke betydning, men det KUNNE også vere starten på en for tidlig fødsel... Fikk lov å reise heim siden eg bur 2 min fra sjukehuset, men skal inn å få sprøyte nr 2 i morra. Og ny kontroll om ei veke.... Så no ligger eg her og tar livet med ro.. Ser OL på tv og surfer på nettet. Kun oppe å går når eg skal ha mat, drikke eller en tur på do... For et liv.. Men, alt for bebisene mine!! Vil ha dei i magen lengst mulig!
therese 75 Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Hvilken uke er du? Tenkte ettersom du fikk lungemodningsspröyte, hvor går grensen for når de trenger det? Selv er jeg 34+2 og begynner bli såååå lei av å ha vondt overalt, men satser på uke 36-37:-) Godt det er OL nå, og deilig temptarur. Her i Tönsberg sluttet de måle livmorhalsen i uke 32.
Gjest Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Er 31+3 i dag, og dei ville jo helst ha dei i magen min lengst mulig. Men to av legene bestemte at eg skulle få sprøyta pga livmorhalsen... Så vi får vente å sjå! Ligger langflat og kniper igjen beina...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå