Gå til innhold

8 uker å spiser hele dagen... normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min lille engel er nå 8 uker å har blitt kjempe flink til å sove om natten... hun blir lakt i sengen sin kl 10 ca også sover hun til 10 neste morgen hun våkner bare en gang kl 4 ca for å få mat.... men på dagen spiser hu hele tiden... nesten hver time. vil jo ikke nekte go jenta mat men jeg er litt redd for at hun spiser for mye. noen ganger virker det som om hun spiser for å spise for hun gulper opp mye av maten igjen selv om vi er veldig flinke til å få opp en rap etter at hun har spist ferdig... hun får mme og har fått dette siden hun var 3 uker ca.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar hun smokk? Kan være hun bare har sugebehov, og er egentlig ikke sulten hver time..

Skrevet

Enig med Jewel, for Mia her var nødt å få smokk på grunn av stort suttebehov..

En annen ting er jo det at hun sover så godt og lenge på natten.. De som gjør det, spiser seg gjerne litt opp på dagen.. Og akkurat det synes jeg du skal være glad for :-D

Skrevet

hun tar fint smokk men hun pleier å spytte den ut å skrike videre på dagen så ingenting hjelper før hun får flaska si med mat... da spiser hun å er så fornøyd.... så det virker jo som om hu er sulten da....

Skrevet

Hmmm, ja da synes jeg også det virker som hun er sulten, hvis ingenting annet hjelper..

Siden hun får mme, så har jeg hørt at inntaket skal begrenses.. (jeg personlig ville ikke latt mitt barn være sulten, uansett!, men det er jo de som har fått beskjed om å "slanke" ungene sine)..

Det er jo det som er så fint med kontrollene hos helsesøster.. De avdekker ikke bare om barnet får for lite mat, men også om de får for mye.. Spør helsesøster om hun synes det er mye, og se samtidig på vektkurven hennes :)

Siden jeg ammer, så er jeg sikkert ikke den beste til å gi råd på dette området, for så lenge de får mm skal de ikke begrenses...

Skrevet

jeg vil heller ikke nekte snuppa mi mat..... hun vokser jo som hun skal... var på kontroll for en uke siden å der så alt bra ut.. derfor jeg ikke helt skjønner hvorfor hun bare spiser å spiser... å hvorfor mye av det kommer opp igjen. virker nesten som om hun bare er utrolig gla i mat å rett å slett liker å apise... he he...

Skrevet

Nei, da er det vel ikke annet enn og fortsette og gi henne mat da ;-)

Vet heller ikke om annet, siden snuppa bare får mm.

Lykke til, det går seg nok til etterhvert.

Skrevet

Vi har en sønn som har sovet fra 23- 4-5 tiden og så videre til 8-9 - nå er han 3,5 mnd- og sover hele natten- fra kl. 21-0630.. men han har enten spist annen hver time hele dagen-(det har i hvert fall føltes slik) eller så har han gjerne sovet i 3-4t..ad gangen- så det kan vel hende at det er slik med ditt barn også- men jeg har liten peil på mme- snakke med helsestasjonen?

gav dette noen mening? hvis ikke glem det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...