Gå til innhold

Dere med barn i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sykmeldt og gravid i 7.mnd, og ungen min har nettopp begynt i barnehagen.

Det jeg lurer på er , når leverer dere barnet/barna? Er kl. 9 for sent?

I dag kom vi litt før 8 ( det er et grøtmåltid fra 8-8.30.) Men det var ikke så mye han fikk ut av grøtmåltidet. Etter det leker de , så spiser de i ti halv 11 tiden før de går ut.

Syns det er litt vanskelig å legge opp rutiner,siden jeg ikke er i jobb. Og jeg syns det er unødvendig å dra opp syvsoveren min kl 7 om morgenen uten grunn... :) Var jo ikke full dag i dag,siden dette var første dagen. Han sov i 2,5 time når han kom hjem, og dette har ikke skjedd på mange måneder! Han har liksom sluttet med dagsovingen...

Noen som vil komme med råd og vink til en noget usikker mamma?=)

Hvordan ser din hverdag ut,f.eks?=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er vi i 8-16 jobb begge to, så dagene blir preget av det. Mini er i bhg fra 7.45 til 16.15, hver dag.

Men hadde jeg gått hjemme med han, så hadde jeg nok levert han mellom 9 og 10 engang. I mange bhg så er det jo "kjernetid" mellom visse klokkeslett, da de har aktiviteter ol. Greit å få barnet levert til da, tenker jeg. Og evnt hente de i 14-15 tiden...

Skrevet

Nå har jeg nettopp fått barn nr. 2, så det er sambo som leverer og da blir det i 7.30-8 tiden.

Men når jeg leverte/skal begynne å levere igjen, leverte jeg i 9-tiden. Bhg ser helst at vi leverer før 9.30.

Hvis du vil levere kl 09 så gjør du det. Frokost spiser han vel hjemme da. Spør bhg når de helst vil ha alle barna på plass. Regner med at de gjerne vil at dere leverer barnet før 9.30.

Godt for han og deg å slippe stress om morgenen også...hehe

Skrevet

jeg er nå hjemme i permisjon.

jeg prøver å levere til kl 9. for da spiser de frokost. men hun har begynt å sove så lenge på morgningen at det er ikke alltid vi rekker det. så da leverer jeg henne 9.30-10 tiden.

så henter jeg henne mellom 14-15. hun har dette året halvdagsplass. så hun kan være der fra 8.30 - 15. syns hun også skal få glede av at jeg er i permisjon.

når jeg begynner å jobbe igjen så leverer vi litt forskjellig pga at jeg jobber til forskjellige tider. en dag leverer sambo. da er de der litt over 7.30. da henter jeg kl 14.45

så leverer jeg en dag ca 8.30 og en dag ca 9. så henter jeg litt over 16 og sambo 16.15. får lange dager, men det er sånn det blir. heldigivs så jobber jeg k un 5 min unna barnehagen nå..;) så er det 10 min å gå så er vi hjemme..;)

Skrevet

I barnehagen der sønnen min går, er de veldig fleksible ang når barna kommer. Jeg er for tiden sykemeldt, og både jeg og sønnen min elsker å kose lenge på morgenen. Vi er som regel i barnehagen før de har samling. Dvs at vi er der ca 10.30. Så henter sambo igjen ca 16.15. Men nå ser det ut som at veslegutt slutter å sove på dagtid, og da er det mulig vi endrer rutinene litt. At kanskje sambo leverer i b.hagen ca 07.30, og at jeg heller henter han tidligere.

Skrevet

Hei.

Jeg svarer nå litt som pedagog.. er foreløbig under utdannelse.. Men hvis du begynner å levere sent så få de voksne i bhg til å følge med på om han kommer greit inn i lek. Ofte er barna godt i gang med lek og har funnet hverandre sånn litt ut på formiddagen, derfor kan det være vanskelig for barn som blir levert senere å komme seg inn i leken. Du skrev ikke hvor gammel sønnen din er.. Dette problemet melder seg sjelden før barna nærmer seg 3 år, i tiden før dette leker barna mest parallelt og ikke så mye med hverandre.

Skrevet

Jeg er hjemme i perm med min baby og storebror på 3 blir levert mellom 08.30 og 09.00. Når vi alle er i jobb, må barna i barnehagen kl 06.30.

Skrevet

Kjernetiden i barnehagen hvor mine barn går, er fra 09.30 til 14.30. De ser helst at barna er kommet til 09.30 pga turer og andre aktiviteter, og ikke går før 14.30 pga det samme. Også for å få stabilitet i gruppen.

Jeg ville hørt med deres barnehage om de har kjernetid også.

Mannen leverer kl 07.00 og jeg henter 15.00 - 15.30. (Henter tidligere hvis jeg dropper lunsj..!)

Skrevet

Hør med barnehagen din hvilket tidskjema de har for dagene for det varierer veldig fra barnehage til bhg. De legger opp aktiviteter ut fra når de aller fleste barna blir levert.

Datteren min leveres rundt kl 08. Da spiser de frokost. Hvis hun ikke skal spise frokost ser de helst at hun leveres etter kl 0830. Hvis ikke blir det bare styr med de som sitter til bords.

Så henter vi henne 15-1530.

Skrevet

Jeg går hjemme med baby og har eldste (som nærmer seg tre år) i barnehagen. Leverer mellom ni og halv ti, alt etter som når vi står opp og kommer oss avgårde. Stresser ikke opp tidlig når vi ikke må, men det er godt for eldste å ha noe timer i barnehagen om dagen, uten at det er full dag :)

Skrevet

Jeg har akkurat fått barn nr 2 (hun er 2 uker), og storesøster på 2 år og 8 mnd blir levert av pappan til kl 8:30. Så kan jeg få sove ut og slippe å stresse med levering ennå. vet ikke helt hvordan det kommer til å bli etterhvert, men ser for meg at etterhvert vil hun kanskje spise frokost hjemme i stedet for i barnehagen, men det skal hun få velge selv. Foreløpig har det vært stas for henne å spise i barnehagen :) I så fall blir hun levert i 9 tiden tenker jeg.

Jeg henter henne kvart på 4 ca for tiden. Jeg er mye alene hjemme siden jeg har en mann som jobber ekstremt mye på denne tiden av året, og siden jeg er såpass nybakt 2 barnsmor synes jeg det er godt å få litt tid alene med lille nurket, pluss at det er slitsomt å ha begge alene hver ettermiddag/kveld. For tiden blir det lett å ty til tv'en som barnevakt.... og da synes jeg det er bedre at hun er lenger i barnehagen og leker med andre barn. Ingen supermamma med overskudd akkurat nå....

Skrevet

Jeg er hjemme med lillebror, og vi rusler bortover til barnehagen med storesøster sånn rett før kl 09.

Jeg henter henne kvart på fire, skulle gjerne gjort det før, men det har passet dårlig med lillebrors soverutiner i det siste.

Men nå er det pappan sin tur å legge opp dagene, fra neste uke begynner jeg på jobb igjen.

Skrevet

Jeg ville nok levert rundt 9 - 9.30. Her blir hun levert i den tiden og kommer akkurat idet de er klare til å gå ut:)

Skrevet

jeg har fri 2 dager i uken og de dagene leveres hun ikke før rundt 09.30. da slipper jeg og vekke henne, våkner av seg selv og vi har 0 stress hjemme før vi skal gå.

Er 2,5 år og går på småbarnsavd. der vil de at vi skal levere før 09.50 ettersom de har samlingstund kl. 10.00 da er det evdlig dumt å bli forstyrret.

Skrevet

Vår jente kan være der i 6 timer og 15 min fra vi leverer henne. Hun blir som regel levert til seneste frist, kl 10, det kommer an på når vi står opp. Det beste er kanskje å levere rett etter kl 9 for oss. Det gjorde vi sist, og da jubla hun over og være nr 2 som kom.. Ellers er ofte de andre godt i gang med sine leker..Hun er 2 år og 7 mnd.

Har også baby hjemme på 10 mnd, men er i rutine nå til at det går greit å levere i tide.

Vi spiser frokost når vi står opp. Leverer i bhg der de har samlingsstund kl 1030 ca og mat kl 11. Skal de på tur går de kl 10 så da er det jo en fordel at hun er kledd og klar..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...