Gjest Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Noen som har litt peiling på kamera her? Vi vurderer å kjøpe nytt kamera. Har egentlig vært fornøyd med kompaktkameraet vårt og tar mange fine bilder, men hadde besøk av noen venner som tok bilde av mini med sin speilrefleks og da så vi enorm forskjell! I utgangspunktet har mannen min hatt lyst på nytt kompaktkamera (helst med utstående linse), men etter å ha sett bildene fra speilrefleksen så ble vi litt usikre. Nå vet vi ikke om forskjellen i kvalitet fra kommer av at vårt kamera er gammelt eller fordi våre venner har speilrefleks. Er det merkbart stor forskjell fra kompakt til speilrefleks om man kjøper i samme prisklasse (6-8000)?
mamma'n til knerten Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Vi har begge dela og synes vi får bedre bilder med speilrefleks. Dette fordi en kan zoome bedre med speilrefleks. Dermed kan du sitte på avstand og likevel få nærbilder av babyen. Speilrefleks har kjappere responstid, fokuserer fortere på objektet ditt. Speilrefleks kan ta flere bilder på rappen. Ulempen med speilrefleks er at det er større å ha med. Særlig om du har flere linser. Uansett vi ville ikke ha vært foruten speilrefleks. Kompakt kamera er kjekt å ha når en er på farten - mindre å ha med liksom.
Mitt vakre trekløver Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Vi kjøpte et speilrefleks etter at lillegutt ble født, og har ikke brukt kompaktkamera en eneste gang etter det. Størrelsen blir du vant med! I forhold til mitt kompaktkamera, tar speilreflekskamera vanvittig mye bedre bilder - ser det tydelig når du ser bildene på fullskjerm på pc eller tv. Siden du har barn ville jeg absolutt valgt speilrefleks, i og med at det tar raskere bilder..... barn holder jo ikke posituren så veldig lenge:) Det blir skarpe fine bilder!! Synes jeg har tatt så mange uskarpe bilder med kompaktkamera..... kanskje fordi speilrefleks er større og blir stødigere å holde....+ at det er kjappere. Men vi angrer ikke ett sekund på vårt kjøp av speilrefleks...... og hvis du alikevel skal bruke 6000, hadde jeg aldri giddet å brukt det på et kompaktkamera (med utstående linse) - da blir jo meningen med kompaktkamera borte... det blir ikke lite lenger! Og da har speilrefleks mye mer å by på. Løp å kjøp speilrefleks!!!! ) Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå