Gå til innhold

Kan noen si sin mening om disse navnene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rangerer:

1. Samuel - Nydelig, flott, pent og ikke mye brukt.

2. Emrik - Herlig navn, veldig søtt og flott.

3. Oscar - Egentlig utrolig fint, men veldig populært, så ville ikke brukt det.

4. Nicolas - Liker ikke. Nicolai og Niclas er bedre. Blir så svenskt, synes jeg.

5. Simen - Liker ikke. Synes det er pinglete.

Annonse

Synes alle navnene var vakre!

Men er litt i tvil om hva jeg synes om Emrik. Det er i alle fall et uvanlig navn og jeg har litt sansen for det. Men samtidig kanskje et navn som ved uttale kan misoppfattes med Erik eller liknende og mer vanlige navn. Litt irriterende å måtte gå gjennom livet og alltid stave navnet sitt.

Simen og Nicolas er vel litt vanligere i bruk nå om dagen enn Samuel og Oscar. Samuel og Oscar er navn i alle fall jeg ikke har hørt ofte, samtidig som de er veldig fine og staselige navn som passer like godt på en liten gutt som på en voksen mann.

Samuel - nydelig

Nicolas - liker ikke så godt, tenker på st. Nicolas egentlig

Emrik - flott, litt vanskelig å uttale kanskje

Simen - liker ikke så godt, ikke fin betydning på engelsk :)

Oscar - flott og tøft navn

Heia Samuel eller Oscar

Simen er kanskje et koselig norsk navn, men direkte oversatt til engelsk blir det jo "sæd". Kanskje ikke så kjekt for gutten din at mammen roper det ut når en f.eks er på sydentur e.l.

Jeg liker f.eks navnet Bård (p.g.a. oppkalling), men tror ikke det blir særlig kjekt å presentere seg for det i utlandet heller... ;) Ved valg av navn bør en kanskje tenke litt internasjonalt før en tar det endelige valget... ;)

Annonse

1: Oscar ( skulle gjerne hatt det selv, men en i nær familie tok det) Synes det er et navn som ikke kan bli brukt opp.

2: Emrik ( gammelt sleksnavn i familien, synes det er kuult!)

Samuel liker jeg ikke (minner om skosåle eller ost eller noe)

Simen og Nicolas er ikke min stil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...