Gå til innhold

trangt bekken- keisersnitt??noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk besjed på barsel om at jeg mulig har trangt bekken og derfor ikke kunne føde normalt ( hadde haste KS)..hvordan går jeg fram for å undersøke dette? noen som har erfart det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta røntgen. Skulle du bli gravid igjen, kan de jo ta røntgen når fødsel nærmer seg.

Mitt barn lå i seteleie, og da tok de røntgen av meg for å se om bekkenet var stort nok til setefødsel.

Skrevet

så da snakker jeg med fastlegen min om det altså? gjør det ikke privat?

Skrevet

Ja, prat med fastlegen- du må nok få en henvisning. Sykehuset gjorde det av rutine i mitt tilfell. Jeg regner med at du får sjekket dette slik at du slipper en slik komplikasjon neste gang.

Du kan sikkert få gjort det privat også, men det er vel ikke vits hvis du kan få det gratis :-)

Skrevet

TAKK FOR SVAR= )

Skrevet

Hadde hastesnitt med førstemann jeg også, og da sa kirurgen til meg etterpå at jeg ikke kunne føde et barn over 4 kg.

Når jeg ble gravid igjen, så fikk jeg beskjed om at legen skulle sende inn en henvisning for å sjekke veksten på babyen.

Ingen som sa noe til meg om at jeg måtte ta røntgen. De var bare veldig bestemt på at jeg ikke kunnde føde en over 4 kg.

Men, når vet ikke jeg hvor stor baby du fikk ?

Hører at noen tar røntgen av bekkenet, men det kan vel taes før man blir gravid igjen vel ?

Skrevet

Jeg hadde også hasteks, og fikk samme beskjeden som deg. Fikk innkalling til bekkenmåling 6 uker etter ks`et.. Legen som utførte snittet, og fulgte meg opp etterpå, bestilte det til meg. Fikk bekreftet for smalt bekken, og er garantert ks neste gang.

Skrevet

fikk beskjed om smalt bekken av en lege på føden. Ble avvist på gynpoli.

Endte opp med 3 timer pressrier og hastesnitt. Jeg mistet så mye blod at jeg gikk i sjokk..

Og med en dødssyk datter. Pga fødselsasfyksi og de drøyde for lenge med snittet.

Så blir ks på meg neste gang.

Jeg ville valgt ks så slipper du og babyen gå igjennom noe som ikke er bra for noen av dere

Skrevet

Samme her.. ble hastekeisersnitt på meg pga for trang bekken.. alt for lang fødsel for lille mann og alt kunne gått skikkeli ille..akkurat det samme som skjedde med meg å mitt barn lilo_uten fostervann.. mista myeee blod og gikk i sjokk.. pluss at lillemann var livløs...bare gla for at alt gikk bra å at alle parter er i livet:) Men alikevel, keisersnitt syns jeg ikke var noe ille!:) arret er like ved trusekanten og vises ikke i bikini ol:) blir planlagt keisersnitt til meg også neste gang:) anbefaler deg planlagt keisersnitt:) er ikke verd å gå gjennom noe så skummelt som jeg har gjort dersom det skulle oppstå komplikasjoner pga at barnet blir liggende i press i bekkenet ditt ved fødsel........

Skrevet

nei ks var ikke noe ille.. fødselen var heller ikke ille. helt til hun satt bom fast i bekkenet og måtte slås opp igjennom bekkenet i begge hull.. Så ikke å anbefale.

Hvor var det du fødte? når? var lillegutt på neo?

Skrevet

jeg fødte på st.olavs i trheim.. i mai.. gutten måtte skyves opp fødselkanalen når de tok keisersnitt.. pluss at det ble prøvd sugekopp også og at det også tok fatt på underlivet og revna meg der i samme slengen.. holdt på å gå skikkeli ille utover urinrøret men de fikk tak i orolog som operete på meg.. takk guuud for det!:) Ja han var på nyfødt intensiv.. vist det var neo?

Skrevet

bra det gikk bra da:):) Ja samme som neo:) ;) vi var på ullvåll og riksen vi da...

Skrevet

Hei..

Her ble det haste keisersnitt for 3mnd siden.

Vi vet ikke hvorfor enda. Det stoppet når jeg hadde 5-6cm bare å da føltes det ut som jeg hadde press rier. De sa jeg skulle få målt bekkenet mitt før jul,så jeg skal få brev i posten fra sus. Men viss det er gått i glemmeboka i ca november skulle jeg gi besjed så de fikk ordnet det. De anbefalte meg ikke å bli gravid før det er tatt,men det er ikke planen vertfall,ler... Er så utrolig irriterende å ikke vite hva som gikk "galt".... Jeg er ikke så lang,bare 154cm,så kansje bekkenet derfor er smalt..??!!

Skrevet

Jeg hadde hastekeisersnitt og var inne på røntgen samtidig med etterkontroll 6 uker etter fødsel.

Fikk beskjed om "bekken er ok". Synes det var en vel kort beskjed å få i posten! Gutten var stjernekikker, men hjalp nok ikke på at han veide nesten 4,7 kg! Er gravid igjen og vil veldig gjerne vite mer enn at bekkenet er ok.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...