Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tuppa mi er snart 7 mnd. Når bør jeg bytte over til "stort" bilsete? Er de sikrere enn baby setet eller bør hun sitte i babysetet lengst mulig?

DET lurer jeg på, noen som har peiling? :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sete nr to er sikrere nn det første sa de forhandlerene vi snakket med. Hun kan sitte i det 1. setet så lenge ikke hodet går over kanten og/eller vektgrensen.

Skrevet

Jeg fikk beskjed på babyshop, at jo trangere setene er, jo sikrere er de. Jeg har kjøpt sete nr to, men hun anbefalte meg å bruke det minste setet lenger.

Skrevet

He, he ja det var jo typisk!

Da er jeg like langt... :o)

hmmmm....

Noen som vet om det finnes noen tester på hva som er best?

Skrevet

Argumentasjonen til min forhandler var at hvis du tar en baby som passer i babysetet og en litt større som passer i sete nr 2 så sitter den største sikrest. Og seter med kortest brukstid er bedre enn de med lang (9-18 bedre enn 0-18 feks). Er du med? Så inget sete er sikkert hvis det ikke passer, men passer det så er sete 2 sikrere enn nr 1.

Uh..komplisert, skjønte du hva jeg mente?

Skrevet

Ja, jeg forstår hva du mener, men jeg klarer ikke helt se når jenta mi er klar for det nye setet... Hun er lang og tynn. Hun kommer sikkert ikke over vekt grensa før hun er to år(?) men hun er som sagt lang, men ikke for lang ennå. Bena stikker godt utforbi setet. (men det er jo ikke et problem i bilen)

"Problemet" er at det er skjeldent jeg gidder drasse rundt på setet og derfor hadde det vært greit å hatt et fast sete som jeg slipper å løsne hver gang jeg skal ta tuppa ut av. Det blir liksom dobbet opp med seler å styre med hver gang hun skal ut og inn av bilen.

MEN samtidig vil jeg at hun skal sitte mest mulig sikkert...

ikke lett dette her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...