Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 5 uker sliter litt med magen og vil tydelig ha ut noe som ikke kommer. Jeg har ved et par anledninger brukt termometer som jeg har stukket litt inn og det har da kommet ut mye avføring. Jeg lurer imidlertid på om det er så lurt å bruke det og evt hvor hyppig kan det brukes? Er det noen som har noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har gjort det samme, ett råd fra hs, skal ikke gjøres for ofte vist nokk, kunn når babyen ikke har basja på en stund og sliter med å få den ut selv. som regel så kommer det ut av seg selv, vis du bare smører deg med tolmodighet

Skrevet

Slapp av og vent. Det kommer etterhvert. Det begrenser seg hvor mye avføring det kan bli av kun flytende næring. Dersom babyen din kun får morsmelk skal det etter sigende ikke være mulig for den å bli forstoppet.

Ville ikke brukt termometer til annet enn å måle temperaturen ved mistanke om feber...

Skrevet

bruk heller en q tip. det fikk vi beskjed om på føde avd. da hadde snuppa problemer med å få ut den første bæsjen. jordmor stakk inn en q-tipp og lirket litt, og da kom det i "bøtte-vis"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...