Gå til innhold

Dere som hadde stooore babyer (5-6 mnd)....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har de vokst videre? Har vekten flatet ut? Jeg har en sønn på 5 mnd. som veier 10,5 kg... Lurer på hvordan han kommer til å vokse videre... Han fullammes enda..

Håper det stopper litt opp, han er så tung å bære...:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste var stor som baby, både i vekt og lengde så han var ikke rund i forhold til høyden sin. De slutter å vokse så raskt når de tipper 6 mnd, men klart de vokser endel fortsatt i noen år fremover. Mest vanlige er å strekke seg ca 12 cm fra 1-2 år og så ca 6 cm i året frem til tenårene +/- noen cm alt ettersom hva de er disponert for. Min eldste blir snart 6 år og er fortsatt veldig stor for alderen. Målte ham for et par uker siden og da var han 127 cm og 27 kg, noe som er omtrent så stor som en gjennomsnittelig 8 åring er, han bruker også str 8 år i bukser og str 9 år i gensere og er da altså ikke fylt 6 år enda... Men han er slank og fin da, så jeg bekymrer meg ikke. Noen barn er jo bare store, lite å gjøre med det og så lenge din får bare mm så legger han jo bare på seg det han skal :-)

Skrevet

Min var 9kg da han var 3mnd... Ble fullammet fram til han var litt over 5mnd. Husker ikke hva han veide rundt den tiden, men fra han var rundt 8mnd la han omtrent ikke på seg. Nå er han 22mnd og har nesten ikke gått opp i vekt siden han var året, bare strekt seg. Veier vel rundt 13kg nå tror jeg.

Det flater seg ut når de begynner å røre mer på seg.

Skrevet

Forresten, husk å pass på ryggen din! Blir tungt i rygg og nakke med stor baby.. :)

Skrevet

Jr veide like mye da han var fem mnd, nå er han et år og veier rundt 13 kg. Stoor gutt enda, men vekstoppgangen har jo minket da takk og pris. Tungt, ja, det kan være lurt å få til litt styrketrening på si..

Skrevet

Ja, her hadde vi stooor guttebaby! Han var også 10,5 på 5mnd-kontrollen :)

Den veldige voksingen roa seg etter 5-6 mnd, og mellom 8 og 10 mnd gikk han ned 5g... - men så gikk han opp igjen ca 350g de neste to mnd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...