Gå til innhold

Noen som har hørt dette navnet før?kom med kommentarer!! :)

Anbefalte innlegg

Eg og min samboer snakker ofte om hvilket navn vi skal gi den lille..Hadde egentlig lista klar på forskjellige gutte og jentenavn før eg ble gravid, men så kom nylig navnet Vienna opp. Har søkt på nettet etter betydningen av navnet, fikk ikke noe resultat, bortsett fra at d er engelsk for Wien ;) Hva synes dere? ikke akkurat så veldig tradisjonelt, men liker slike navn som er litt "uvanlige" :)

Fortsetter under...

At Vienna er Wien på engelsk,a ltså hovedstaden i Østerrike, ser ikke jeg på som noe problem. Har da hørt både India, Sofia (hovedstaden i Bulgaria) og Sicilia (italiensk øy) - så nei, det gjør ingenting.

Vienna er helt nydelig, synes nå jeg da :-)

Tja jeg tenker; Vienna Convention og Viennese waltz...

"From the capital city of Austria, named for its river whose name is believed to be from the Celtic element 'vindo' (white)." (det navnet betyr...)

For meg blir det bare Vienna - litt for mye hovedstad... Men altså - jeg kjenner en liten jente som heter Aysia (uttales akkurat som Asia på engelsk...) og synes at det er über latterlig - så jeg er kanskje ikke den rette til å uttale meg... Dessuten er engelsk morsmålet mitt, så jeg har muligens et noe annet forhold til Vienna som hovedstad enn det du har... Men det er ikke stygt - bare litt for snodig for min del.

Annonse

Vienna er helt nydelig!Om man har sansen for slitt spesielle navn:) Liker det jeg:) det er ikke sååå uvanlig i utlandet å det er bare kult i norge for da står ikke fire andre på klasselista med samme navn:-o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...