metaMORfose Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Er det noen av dere som lager eget syltetøy. Vi har fryktelig mye plommer i år, og også epler, pærer og bær, og jeg lurer på om jeg skal lage noe syltetøy. I det minste kan det gis bort til jul (gamle tanter osv). Noen som har gode oppskrifter/forslag?
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Ingen gode oppskrifter. Men vet da jeg var liten lagde mammaen til ei god venninne plomme saft - og det var kjempe godt!!
katta og co Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Åååå nå skulle jeg ønske jeg var en gammel tante av deg som kunne få hjemmelagd syltetøy i julegave;)) Har desverre ikke noe oppskrift.
metaMORfose Skrevet 18. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. august 2008 Plommesaft, det høres nydelig ut. Skal googles. )
metaMORfose Skrevet 18. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. august 2008 Jeg er også glad i hjemmelaget syltetøy. Ikke så glad i butikkjøpt, de smaker ofte plastikk, eller er altfor søte.
trollmamma Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 Har aldri brukt oppskrift eg så kan ikkje hjelpe deg, eg tar alt på slump hehe. Men forsøk å google, kanskje det dukker opp noko då
metaMORfose Skrevet 18. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. august 2008 Slumping og meg går skikkelig dårlig )) Det går ofte dårlig selv med oppskrift, skal jeg si deg.. hehe Skal google, men jeg tenkte kanskje at noen hadde noe som allerede var utprøvd.
trollmamma Skrevet 18. august 2008 #8 Skrevet 18. august 2008 er sååååå einig. Skjønner ikkje at kjøpe syltetøy må være så søtt? Blir jo kvalm av det. Har nettopp laga bringebærsyltetøy, og det er så godt. Akuratt passe søtt og syrlig -namm!!!!
metaMORfose Skrevet 18. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 18. august 2008 Bringebærsyltetøy er nam. Men de MÅ være hjemmelaget. Ne, jeg aner ikke hvorfor det må være så søtt. Det er akkurat som om alt skal være så søtt nå om dagen. Det finnes så mye annet godt!
blond Skrevet 18. august 2008 #10 Skrevet 18. august 2008 Du MÅ prøve plommemuffinsene som ligger lengre nede på listen! De var så gode!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå