Gå til innhold

Dansk navnetopp eller ei...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke ønsket å få vite kjønn, derfor må vi tenke på både jente- og guttenavn. Blir det ei jente har vi tenkt litt på Freja, et navn som ikke er så vanlig i Norge. Men da vi begge har bodd i Danmark har vi blitt vant til det (Ligger på navnetopplista i DK) Men hva syns dere egentlig om Freja- blir det lett uttalt Frøya tror dere? For jeg er ikke så glad i det navnet...Eller vil de fleste bare tenke på melkesjokolade=)?

Ellers så har vi tenkt på Aurora, og kanskje Luna.

Blir det gutt klarer vi overhodet ikke å bli enige om noen navn...Noen som har noen forslag? Må gjerne begynne på bokstavne N, A eller L.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

av de du nevnte syns jeg Luna er ett nyyydelig navn.

Jentenavn:

Natalia

Nikita

Nicoline

Adina

Adelaine

Lejla

Leona

Liana

Guttenavn:

Nathaniel

Niklas

Noah

Adrian

Anders

Arion

Lukas

Leander

Liam

Skrevet

Jeg synes Aurora er kjempefint!

Tror dere vil få litt problemer med uttalen på Freja - mange vil nok si Freia (sjokolade). På den annen side, hvis det er navnetopp i Danmark, så kommer det nok hit også - og noen må jo være først med å bruke det i Norge...!

Guttenavn jeg liker på N, A og L:

Nicolai

Nils

Anders

Andreas

Aksel

Lars

Lavrans

Skrevet

Jeg tenker bare melkesjokolade, og ville ikke valgt Freja. Aurora er nydelig :) Luna liker jeg ikke.

Hva med Niklas, Nikolai, Andreas, Lorentz, Lauritz, Lasse, Abel?

Skrevet

Freja er sjokolade i Norge, det er ikke til å komme utenom. Hvis du ikke liker Frøya, bør du heller velge ett av de andre.

Noen guttenavn:

Njål

Nils

Nikolai

Anton

Alfred

Albert

Lauritz

Lorentz

Ludvig

Skrevet

Freja er for meg sjokolade ja og jeg tror også at mange vil si Frøya da det er mer vanlig. Jeg liker ikke Luna så godt, men Aurora er et vakkert navn.

Forslag til guttenavn:

Nikolai

Niklas

Adrian

Andreas

Leander

Lukas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...