Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Sluttet å amme for 3 dager siden, å jeg føler meg trist rett og slett. Savner det kjempe masse. Men ammet kunn på Natt nesten så det ble mye nattestyr. Jeg føler meg helt jævlig rett å slett. En litt tom følelse,vet ikke helt hvordan jeg skal forklare d. Han er 13.5 mnd, så han begynner jo å bli stor. huff mye man skal bli deppa for å. Noen andre som har hatt det sånn??
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Jeg ble også lei meg, Lukas sluttet brått selv da han var 17 mnd. Mange mener det er for lenge å amme, men for meg var det helt naturlig at vi ammet. Så ja, følte meg litt deppa de første ukene da Lukas plutselig ikke ville ha mer.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Ammet til han var to år, syns ikke det var så ille å slutte da. Fikk jo vondt av barnet som gjerne ville ha pupp når han var sliten eller hadde slått seg. Nattammet faktisk til han var halvannet. Hadde jeg sluttet før han var to år med amming hadde jeg nok blitt deppa, trengte tid slik at jeg ble litt lei av amming. Men det skal sies at jeg var veldig trøtt etter å ha ammet så lenge på natten og enda lenger på dagtid. Kroppen min var liksom tappet lenge.
irdilenji-jente-og-gutt Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Jeg amma datteren min i 14 mnd (bare morgenkos på slutten), og jeg følte meg nesten pressa til å slutte. Syntes det var koslig med den kosen på morgenen. Så ja, jeg skjønner godt at du er litt trist. Alle (dvs mor, svigermor og andre forståsegpåere) mente hun begynte å bli for stor for pupp, og mannen min mente at det kanskje var morgenpuppen som gjorde at hun våkna så tidlig. Det var det ikke.. Hun våkner fremdeles kl 6.
julibarn igjen:) Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Jeg ammet til mi var rett over året, hadde da kun ammet på morgenen siste måneden. Hadde lite melk på slutten, og ho gadd vel ikke mer rett og slett. Syns det var litt trist, litt sånn tom følelse som du snakker om. Tror for meg i hvert fall at det var tanken på at nå er ho helt uavhengig av meg liksom..Men når det går en liten stund så ser du at det egentlig er litt deilig også! Og avhengigheten er der fortsatt, du er mammaen og du er best uansett:)
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 HI HÆR.. Ja det er nesten slik at jeg følte meg presset jeg også. folk spurte om jeg ammet, å når jeg sa ja. Så sa de at herregud han er så stor nå,trenger ikke pupp,det er bare tull osv. Naboer,familie og kjente. Så følte meg nesten som en dårlig mor også, for de mente jeg gjorde han allt for avhengig av meg. Blir lei meg bare jeg tenker på det.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 Var veldig få som støttet meg også. Hadde en venninne fra jobb som ammet lengre enn meg, fant støtte i henne. Dessuten syns jeg amming var veldig kos. Prøvde å kun amme hjemme når han nærmet seg halvannet. Syns det er dårlig gjort å psyke andre ned slik at de slutter før de er klare selv! Hilsen den anonyme over her som ammet i vel to år
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #8 Skrevet 19. august 2008 Det er helt vanlig å føle seg trist når man slutter å amme. Når man slutter å amme endrer hormonproduksjonen i kroppen seg. Overgangen kan sammenlignes med tiden kort etter fødsel der mange blir triste og får det man kaller barselstårer. Det kommer også av store hormonelle forandringer som skjer i kroppen. Synes det er trist at du føler deg presset til å slutte å amme. Jeg ammet til småen var over 2 år. Fikk noen forbausede blikk når jeg fortalte om det, men de fleste synes bare det var positivt. Jeg var også trist da jeg sluttet å amme - regner med at det var de hormonelle forandringene, samt at jeg egentlig ikke ville slutte (men måtte). Det blir bedre når hormonene får stabilisert seg og du venner deg til den nye situasjonen. Amming over 1 år er jo uansett veldig bra )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå