Gå til innhold

4 1/2 måned, hvor ofte spiser de på natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 4 1/2 måned, og jeg synes hun spiser veldig ofte på natta ennå, gjerne 2-3 ganger. Er det vanlig??

Når begynner man med nattavvenning, evt. trappe ned spising på natta til 1 måltid? Bør hun evt. begynne med grøt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min på 4 mnd spiser 4-5 ganger i løpet av natta, fra kl 19-07. DET er masse det! =P

Vurderer grøt selv, for dette er slitsomt for oss begge!

Skrevet

Da skal ikke jeg klage! Men synes jeg hører så mange som sier at deres barn sover hele natta og kanskje spiser en gang.......

Vi skal på kontroll i morgen, så jeg skal høre hva helsesøster sier......

Skrevet

Min er 4 1\2 mnd. Legger seg kl 19, våkner da for mat mellom 05 og 07. Men han får 5-6skjeer med tykk grøt på kvelden (HIPP)

Du kan jo prøve det å se om det blir noe bedre:)

Skrevet

Hun spiser ikke om natten,har ikke gjort det på nesten to mndr.. Legger henne 7-halv 8 da får hun grøt og 180 ml mme...så sover hun til 6,og da får hun 180 mme,så sover hun til 7-8 da står vi opp,og da er det grøt og melk igjen.

Hun har selfølgelig ikke fått grøt siden un var to mndr,men hun har sovet hele natten fra hun var 2 mnd, har og blitt leggetid tidliger og tidligere. Er mangen som mente jeg burde vekke henne når hun var så liten og gji henne mat,men sover jente så sover hun,og hun får i seg den mat mengden hun skal ha i løpet av ett døgn, og vi er begge to utkvild og stort sett blid om dagen,fordi vi før sove hele natta... hun legger godt på seg og,så da begynner ikke jeg og vekke henne for og gji hun mat,storebroren var akkurat likens,men jeg er veldig på det med faste rutiner,så jeg vet når hun er trøtt,sulten osv.... Synst det virker veldig bra,og jeg får gjort en del mer om dagen.

Skrevet

Jenta mi på snart fem mnd spiser ca 3-4 ganger om natta. Da legger hun seg ca 20 og står opp ca 07. Frem til for ca tre uker siden kunne hun sove 7 timer før hun skulle ha mat, men nå våkner hun minst hver 3. time, kanskje oftere. Hun har begynt å bli veldig aktiv og jeg begynte å gi henne litt grøt for snart en uke siden, men det har ikke hjulpet enda. Har dog bare fått en teskje blandet i ca ca 20 mm morsmelk. Håper det bedrer seg når jeg begynner med mer grøt.... Mor begynner å bli veldig sliten!

Skrevet

Frøkna vår har gått fra 8 til 5 måltider på natta (kl19-20 til 08-tida) siden vi flytta henne på eget rom for et par uker siden....hun er 4,5mnd.

Skrevet

Hun er 4,5 mnd og spiser 3-4 ganger på natten som er ca. mellom 23.00 og 09.00 hos oss.

Skrevet

Jenta mi er 4 mnd og har ikke spist på natta siden hun var 2 1/2 mnd. Her går hun nå 12-16 timer uten mat på natta (helt greit iflg helsesøster siden hun spiser nok på dagen). Hun får bare mme så det kan jo ha noe med det å gjøre. Ellers sies det vel at når de blir 6 mnd, trenger de egentlig ikke mat på natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...