Gå til innhold

Begynte på tredje uka i barnehagen nå og hun gråter sånn....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg blir fortalt av min mor at jeg gråt hver gang hun tok meg med til barnehagen (altså alle årene). Sier personalet noe om når hun slutter å gråte? Det kan jo være godt å vite at det går over kjapt(?). Forstår det er tøft....

Ikke uvanlig at noen gråter i lengre perioder når foreldrene går og med engang de har gått så slutter de å gråte.

I en bhg jeg jobbet i var det ei jente som gråt hver dag mor eller far gikk i alle årene hun gikk det. Begynte når hun var ett år. Hun var en utrolig trygg og omgjengelig jente som alle likte å være sammen med, men gråt hver morgen til foreldrene var uta av syne.

Annonse

Det er veldig vanlig. min mann som jobber i barnehge sier at det ikke er unaturlig at de gråter i hvertfall de 2 første ukene, men at det gjern egår over etter at barnet ikke ser foreldrene lenger.

Vår datter gråt også de første ca.8 dagene når vi gikk, samtidig så jeg at det lyste forventning av øynene hennes når vi kom ditt. Så selv om det ikke var noe hyggelig å gå viste jeg at hun hadde det bra allikevel.

Dette var som å lese om min jente. Dette er den tredje uken og hun gråter hver gang vi leverer og når vi henter henne. Helt forferdelig! Hun slutter ganske fort etter vi går. Personalet sier at hun trives og har det bra, men hun liker ikke at vi går fra henne. Håper det gir seg snart. Det føles ikke bra å måtte gå fra henne når hun blir så lei seg.

mi datter på 16 mnd har nå vært i barnehagen i 2 uker. hun gråter når vi leverer henne men det går fort over. hun liker ikke at vi går fra henne, men jeg mener hun må bare bli vant med at vi går i fra henne. kan jo ikke være rundt oss hele tiden. de i barnehagen mener hun gråter fordi de er ennå innkjøring for noen barn i barnhagen og da er det en del vokse der, og jo mindre vokse det er jo mindre gråter hun(?) =) men når jeg henter henne vil hun ikke hjem. så tydeligvis liker hun seg der. hun er i storhumør hele dagen når hun er der. men jeg får helt vondt i meg når hun gråter. vil bare ta henne med hjem.

dette ble kanskje litt rotete men men :)

Hun gir bare utrykk for at hun syns det er trist at du går. Jeg gråt da mannen min skulle reise bort i en uke (var gravid og hormonell da men), og jeg er voksen :)

Barn lever i nuet og reagerer i ut i fra det. Så lenge gråten gir seg rimelig kjapt og hun viser tegn til de ansatte at hun trives i barnehagen så trenger du ikke bekymre deg.

Husk at DU alltid må være positiv når du snakker om barnehagen, vis henne at du liker de ansatte, snakk om dem hjemme (lær deg navnene deres) SMIL når du leverer henne, vis henne at du er trygg og at hun ikke har noen grunn til å være lei seg. Ikke si "stakkars deg, mamma kommer snaaaart tilbake ol. når hun gråter. Smil og vink så hun ser at du ikke er lei deg. (Gråt gjerne når du kommer i bilen, men hold masken så lenge hun ser deg) .

Det ordner seg snart !!!

Hei!

Det er så godt å høre at det ikke er bare barnet mitt som gråter når jeg leverer han i barnehagen. Det er hans andre uke og han begynner å gråte når vi har kommet innenfor porten til barnehagen....

Det har nå gått en stund siden jeg skrev dette innlegget og jeg må bare oppdatere litt. På fredag da jeg kjørte lillejenta til barnehagen sang hun og lo i bilen. Hun fortsatte faktisk med det da vi gikk ut av bilen også - var helt klart veldig fornøyd! "Se, der kommer solstrålen vår", sa de da vi kom inn i barnehagen :) Og tenk, for første gang gråt hun ikke da jeg dro. Hun var ikke engang interessert i å si hadet. I dag gikk også kjempefint og nok en milepæl er nådd. Tenk så fantastisk det er når man har sett så mørkt på ting!

jeg håper alle dere mødre som kjente seg igjen i hovedinnlegget mitt også kan kjenne seg igjen i dette! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...