lotteliten Skrevet 17. august 2008 #1 Del Skrevet 17. august 2008 historien starter en torsdags ettermiddag. det var nydelig vær. (sinnsykt varmt, og jeg satt på altanen til foreldrene mine og nøt sommeren. min kjære hadde dradd min lillebror med seg ut for å stå på wakeboard i fine været. vi satt og koste oss og pratet da telefonen ringte. det var samboeren min frank.<< -du må kjøre hjem idag. jeg har slått ut kneet..!!>> jeg ble jo selvfølgelig stressa. (skaden hørtes verre ut enn hva det var) Må bare få fram at frank hadde vakt på jobben, og kjørte svær bil. og jeg haater å kjøre uvandte biler.. men, men. jeg satt meg bak rattet og kjørte temmelig stressa inn på legevakten med min kjære for å få sjekket foten hans. men vi kom selvfølgelig fram 10 min etter røntgen var stengt for kvelden. så vi ble bare sendt hjem, med beskjed om å komme tilbake tidlig neste morgen. frank hadde temmelig vondt, og senere på kvelden var foten helt ubrukelig. da vi la oss den kvelden sa jeg på spøk : <<-Nå mangler det bare at vannet mitt går i natt.. Haha.>> (var 3 uker til termin) Men i halv fire tiden på natten ble det vått gitt.. Jeg stuper ut av sengen, banner og steiker. samboeren klarte jo ikke gå engang så måtte klare meg på egenhånd. hodet var ikke festet seg, så hadde fått beskjed av legen om å ligge meg ned og ringe klinikken. men jeg hadde ikke lagret nr. var jo 3 uker til prinsen sku komme.. hehe. så jeg pakker meg inn i et håndkle, inn på pcen og søker etter nr temmelig skjelven og stressa. men da jeg ringte fikk jeg beskjed om å vente til det gjorde vondt og riene komm med 3-5min mellomrom.. så der gikk jeg rundt som en sumobryter. urolig og usikker. riene begyndte å bli tettere og vi måtte ringe sviger far på morgenkvisten og få han til å kjøre meg på kk og samboeren på legevakten. da jeg kom opp var plutselig riene mye svakere, og hadde bare 2cm åpning. så ble sendt hjem igjen. dette skjedde 3 ganger til. ble først innlagt lørdags morgen. riene økte, og avtok igjen.. tilslutt satt de meg på drypp. da kom tilslutt riene ordentlig og etter en stund var fødselen skikkelig igang. etter jeg hadde holdt på med press rier en stund ble det plutselig mye styr med leger og maskiner, ultra lyd og styr. vi fikk ingen info om hva som skjedde, og jeg ble sendt avgårde til haste keisersnitt. typen var nok temmelig bekymra. men kl 1832 var lucas kommet til verden. etter det ble jeg sendt på overvåkningen. men da de skulle pred\sse ut ev rester etter morkaken gikk det gale. blodet fosset ut. jeg skjønnte ikke hva som skjedde, bare husker jeg ble sykt kvalm. men det var ikke så lett å få det opp når jeg var bedøvet i magen.. hehe. endte med at jeg mast 2liter blod. slapp heldigvis blodoverføring.. etter dette husker jeg ikke stort.. var temmelig redusert dagene etter. men det viktigste er at gullet var frisk og fin. Må si at jeg tror nok det var en kombinasjon av varmen og stresset med samboerens fot som gjorde at han kom 3 uker før.. hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138477271-da-lucas-kom-til-verden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå