Gå til innhold

Vann......rett fra springen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 3 mnd kontroll sist tors, og da snakket vi bl.a om junior og mat. Spurte henne da om hvor lenge men bør koke vannet jeg bruker til mme. Hun sa at jeg gjerne kunne begynne med vann rett fra springen allerede nå, bare varme det i mikro`n før jeg blander i pulveret. Noen andre som også gjør det alt nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min helsesøster sa også at gutten kunne drikke vannet fra springen uten å koke det først da jeg var på 3mnd-kontr. Hun mente at han får i seg mer bakterier ved å ta på alt rundt seg og putte henda i munnen igjen.

Men av en eller annen grunn så koker jeg fortsatt, han er 4 mnd til uka.

Skrevet

Jeg sluttet nettopp å koke vannet til mme, gutten er 5,5 mnd nå. Sparer en del tid å ikke gjøre det lenger, deilig. Har ikke kommet noe problemer ved å ikke koke. Dessuten putter han jo absolutt ALT i munnen, og jeg driver ikke å vasker alt som har ligget på gulvet etc... så det er MYE bakterier i omløp for å si det sånn.

Skrevet

Junior her putter også alt han kommer over i munnen, så å ta vann fra springen burde da heller ikke være noen fare. Vannkvaliteten vi har her i landet er jo så bra også. Tror jeg tar sjansen på å slutte å koke jeg når hs sier jeg kan, ihvertfall så lenge vi er hjemme.

Skrevet

Kommunelegen går ut med en anbefalning om hvor lenge vannet bør kokes der du bor.. Her bør vi koke vannet til babyen er i allefall 6-7 mnd..

Hvis du bruker vannet fra springen, så må du tappe det kaldt! Varmt eller lunket vann tar med seg belegg fra rørene, og det er "skumlere" enn alle bakteriene de får i seg ved å ta på alt mulig..

Skrevet

Jeg koker vannet enda, selv om mine barn er 8mnd, men det hender jeg bruker litt KALDT vann fra springen hvis vannet er ny kokt og glo varmt... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...