Gå til innhold

Jeg sliter litt med bilder i bloggen.....HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

hater når det ser rotete ut, men vet ikke helt hvordan jeg skal fikse det. Må jeg redigere bildene til lik str i redigeringsprg før jeg lagrer og laster opp?

Skrevet

Aner ikke, men kan jeg få se på bloggen din? *blunke pent med dådyrøyne*

Skrevet

vanligvis blir bildene like store, men det gjelder vanlige bilder, lasta opp fra kamera.

når du lager bildefiler fra photoshop, og laster de opp som bilder i bloggen, blir de den størrelsen de er..så lag feks en bilde mal du bruker som utgangspunkt når du lager slike bilder.

vil du ha bildene på rekke og rad, gjør du dette rett etter du har lasta de opp, i det feltet der bildene dukker opp og du kan skrive..

håper min forklaring var god nok...er ikke så god på forklaringer.. ;)

Skrevet

hvis du feks vil at alle bildene skal ha en bestemt størrelse, lager du bare en ny fil i photoshop, og bestem str, feks 20 cm/12 inc bredde, med 72 dpi, (da vil du få et bilde som er ca like stort som det første bildet i bloggen, det ser jo selvsagt mindre ut på selve bloggen, men når man trykker på bildet, blir det like stort som det allerede er) lagre denne filen og kal den for "mal blogg" (72 dpi er skjermoppløsning)

da vil utgangspunktet for alle bildene være den samme.

når du da skal lage et nytt bilde, åpner du bare "mal blogg" og setter bildene inn i denne fila. når du lagrer, husk å ta "lagre som/save as" så beholder du malen, og lager ny fil med det nye bildet.

bildet vil bli forminska på forsiden i bloggen, og siden alle bildene du lager etter denne malen, er like store, blir alle bildene på forsiden av bloggen like store også!

Skrevet

Og jeg vil heller ha det mer likt som du har, med bildene, hehe... Men jeg har de under hverandre, et og et... Jeg er så elendig når det gjelder sånn.

Skrevet

når jeg laster inn bildene (uten å gjøre noe med de på forhånd, de kommer rett fra kameraet) blir de som leader, de havner i en rotete suppe omhverandre, men jeg pleier alltid å gå inn i "skrivefeltet" og flytte på de, bruker bare enter tasten, men man kan visst bruke musa også, og dytte rundt på bildene.

jeg pleier også å skrive litt mellom bildene, og da er det best at de er under hverandre på rekke og rad!

Skrevet

tusen millioner takk:) Det ble så utrolig mye bedre.... til slutt hehehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...