Gå til innhold

Dere som vil ha dobbeltnavn på barna deres, skal de ha to etternavn også? Og forventer dere at barna skal bruke alle navnene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jenta mi får to etternavn, et kort og ett litt lengre. Og Olivia Sofie - 2 fornavn. Fire navn totalt. Jeg regner med at Sofie ofte bare blir S. og at det ene etternavnet bare blir en bokstav som forkortelse, men det gjør ikke noe.

Jeg forventer ingenting. De får dobbeltnavn også for å ha muligheten til å velge litt selv hvilket de ønsker å bruke.

Vi skal også ha med begge etternavnene våre, men siden det første blir registrert som mellomnavn er det jo ikke i "daglig bruk".

Og det er vel ganske vanlig, skjønner ikke problemstillingen ;)

Vår datter får dobbelt etternavn, men det er fordi vi kommer til å ta det navnet når vi gifter oss (om ikke vi registrerer det før) Hun får mellomnavn også, men kommer heller ikke til å ta dette i "daglig bruk".

Fint med dobbeltnavn både her og der:) da kan barna velge litt når de blir eldre, selv om det kan være slitsom når de er små!

Vi har dobbeltnavn på begge jentene og det skal nr 3 også ha.. De har kun ett etternavn, faren sitt. Om de bruker kun fornavn eller begge er opp til de selv. Jeg har aldri brukt mitt, men søsteren min har alltid brukt sitt mellomnavn så er vel litt tilfeldig...

Annonse

Jeg har selv 4 navn totalt, et fornavn, et mellomnavn og to etternavn..

Dette er noe jeg ikek kommer til å gi mine barn, fordi jeg sitter med en erfaring av at det bare er plagsomt (underskrifter o.l) samtidig som to av navnene ikke blir brukt.

Nå består vel og merke mitt fulle navn av 30 bokstaver!

Våre barn har dobbeltnavn, men bare ett etternavn, faren sitt. Jeg har bare ett fornavn, men to etternavn (mitt pikenavn og mannen min sitt). Synes det holder med tre navn, men hvis navnene ikke er så lange, går det sikkert bra med 4 også :)

Jeg har 4 navn. Men trenger bare å bruke to navn ved underskrifter o.l. Har aldri sett på dette som noe problem.

Mitt etternavn blir ikke brukt av barna mine, men de står i folkeregisteret med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...