Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Denne er det vel mange som kjenner seg igjen ved. Vi har en 3-åring som, som oftest, lager et spetakkel når det er sengetid. Hyler og gråter og vil ikke legge seg. Og i senga maser han om at han er tørst hundre ganger, maser på mamma, maser om sanger. (vi synger når han er rolig, men ikke når det blir spetakkel). Står opp av sengen flere ganger,og begynner ofte å leke med biler oppi der. Når han er flink til å legge seg, så skryter vi veldig av han. Og vi snakker rolig til han når spetakkelet begynner. Men blir sinte når det baller på seg. Vanskelig å finne en mal. Vi legger han som regel rundt 20:00 . Han sover ikke om dagen. Noen tips?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 Kanskje han er overtrøtt? Etter vesla sluttet med å sove på dagen,begynte vi å legge henne mellom 19 - 19.30.
mai mammaen til to Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 hva med å gi han belønning når han er flink å legge seg? vi brukte det til vår jente da hun var akkurat fylt 2 år. hun fikk klistremerke på døren sin. og når hun hadde 3 stk begynte vi med, så fikk hun gå å bade. tre til så var det lekeland osv.etter de to premiene så var ikke det vits med flere.. bare det å få klistremerke var premie nok. nå legger hun seg kjempef int uten klistremerke eller noe
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Kanskje det er en god ide ja. Vi får prøve noe lignende
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Vi har det nesten sånn, han blir lagt ca halv 8, og er lett våken til kl 23. Noen ganger maser han, andre ganger leker han på rommet. Har prøvd det meste denne gangen, når har det vært slik i flere mnd. Belønning funker ikke.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #6 Skrevet 25. august 2008 Det blir som regel utrivelig leggetid hver dag, da det alltid er kjeft fra oss og skriking fra han. Og det vil vel ingen ha. Jeg innrømmer gladelig at jeg mister besinnelsen ofte når det er slik, og blir frykteli sint. Da blir det som regel rolig etterpå. Jeg liker det overhodet ikke, men det blir det samme neste kveld..... puh.....
Min lille familie og meg Skrevet 25. august 2008 #7 Skrevet 25. august 2008 Da gutten vår sluttet å sove på dagtid like før sommeren, så fortsatte vi først å legge han ca. kl. 20, som vi haddde gjort lenge. Men da var det mye leven både ved kveldsstell og legging, og han sovnet sjelden før kl. 21.30. Vi tenkte at han var overtrøtt, og begynte med kveldsstell kl. 18.30 og i seng seinest kl. 19.00. Da hadde vi plutselig en gutt som var mye mer samarbeidsvillig, og han sovnet etter 1-2 minutter i senga. Sånn har det vært i 3 mnd nå, er han i seng før 19.15, så sovner han raskt, blir kl. 19.15 eller mer, så er han våken, masete og sutrete lenge utover kvelden. Han våkner alltid til omtrent samme tid på morgenen, så når han sovner seint, blir det mindre søvn, og det merkes på humøret dagen etter. Lykke til med leggingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå