Gå til innhold

Hvilke middagsglass liker deres små? (6mnd...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ga for første gang i dag, det var ikke suksess... Brakk seg.

Prøvde ris- og grønnsakspuré med kylling.

Har dere noen favoritter?

Må man bare smøre seg med tålmodighet og prøve litt igjen om noen dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 8,5 mnd og vi har testa alt som er siden hu var 6 mnd,og hu hater ALT untatt potet-og maismos m kalkun fra HIPP(ikke at jeg kan finne spor av kalkun der,men..) Har prøvd de andre flere ganger,men det kommer bare ut igjen med verdens største grimase. Når vi mixer noe selv går det mye bedre. Må si,at når jeg smaker de glassene,så skjønner jeg veeeldig godt at hu ikke liker dem,altså!

Når du gir de første gangene,så er det jo helt nytt for minien,og de trenger litt tid på seg for å bli vant til nye smaker. Prøv å lage noen egne middager,mos litt potet,rapsolje og kokt kjøttdeig e.l(mat med rund,nøytral smak er lett å like),kanskje det funker bedre. Smaker jo mye bedre med fersk mat enn med sånn som er laga på glass!:-) Du har sikkert fått det matheftet m oppskrifter o.l hos helsesøster.

Skrevet

Enkelt! Ingen i det hele tatt. Kan til nød spise hjemmelaget av gulrot og potet, men da skal det ikke være mye potet i....

Skrevet

Laks med grønnsaker funker her. Og ellers alt som har tomatsaus i seg.

Skrevet

Ingen overhodet. Ikke hjemmelaget heller. Bare brekker seg og kaster opp.

Skrevet

Eneste hittil er godnatt grøten på glass fra Hipp. Den gikk ned på høykant idag. Men KALD da, rett fra kjøleskapet. Varm likte hun den ikke.

Har prøvd potetmos og grønnsakspure fra nestle. De likte hun ikke.

ellers spiser hun den maten vi spiser.

Skrevet

Vel, jeg skal prøve litt mer med hjemmelaget tenker jeg. Var ikke noe stas sist, da kastet han faktisk opp:-( Men kanskje brokkoli og gulrot er bedre enn gulrot og potet..?

Skrevet

Vi har ikke prøvd så mange enda, men hun liker HIPP sine nudler med grønnsaker (eller noe sånt) og en som likner i fargen, men som heter noe annet. Husker ikke helt, pasta et eller annet. De er rød-orange uten noen som helst klumper. Da gaper hun faktisk.. :o)

Har som sagt ikke prøvd så mange andre, har nettopp begynt med middag.

Skrevet

Her er det samme glasset utrolig populært, hun får rett og slett ikke nok:) Ellers er det ikke så mye annet enn godnattgrøt fra Småfolk og Hipp risgrøt med fersken og banan (?) som har samme effekt.

Skrevet

Her har vi prøvd det meste som finnes av middag, hjemmelaget vil hun HVETRFALL ikke ha.. Hipp sine vil hun heller ikke ha, da brekker hun seg.. Vil kun ha et glass, fra nestle det som heter grønnsaker med kalkun.. Det går ned på høykant.. merkelig greie det der.

Litt leit da, for jeg prøver å gi så mye hjemmelaget eller økologisk som mulig, men :)

Skrevet

Mulig jeg misforstod deg men er det første gang du gir henne mat, annet enn grøt?

I såfall bør du prøve mer rene smaker i begynnelsen. Start med bare gulrot, eller bare potet e.l. De søte små har så veldig mange flere smaksløker enn det vi voksne har, så det er greit å starte rolig :o)

Skrevet

Har prøvd potet før, og potet sammen med gulrot. Tenkte at det var greit med dette glasset nå, i og med at fruktpureene glir rett ned, og der er det jo to-tre frukter ilag.

Men skal prøve gulrot senere i dag, håper han liker det:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...