Turte79 Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Hei hei. Vi fikk satt inn igjen ett egg og fryst ett på Onsdag 13 aug! Og disse ukene går så sakte.......Vil vite idag om det har festet seg og alt går bra:)) Hvor har dere vært å hatt behandling?
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Hei:) Satt inn ett egg 15.august og har testdag 27/8. Fikk tre egg på frys:) Synes dagene går veldig sakte... Veldig usikker på hvordan dette kommer til å gå, men håper virkelig at jeg er gravid! Er mitt 2. forsøk nå, og føler det veldig likt som forrige gang egentlig... Ømme pupper, trøtt, humørsvingninger, mensmurringer innimellom.. Hva med dere? Kjenner dere noen spesielle symptomer i rugetiden? Jeg holder til på Riksen
Astra71 - tvillingmor Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 Hei! Jeg er helt ny her inne, men jeg regner med jeg er i Uke 33-gjengen - fikk satt inn to embryo onsdag 13. august? Formelt sett var dette vårt tredje forsøk, men egentlig er det vårt fjerde, siden vi hadde ett uten befruktning. For noen dager siden, da jeg satt og lurte veldig på hvordan det skulle gå denne gangen, hadde jeg stort utbytte av å lese på sidene her inne. Det var en lettelse å lese innleggene til mennesker i samme situasjon som meg, og særlig nyttig var det å lese om symptomer - jeg lette jo desperat etter signaler fra kroppen som kunne tyde på at det spiret. Jeg håper det har gått bedre for dere enn det gjorde for meg - i går brast håpet, jeg rakk aldri å ta testen en gang...sukk. Det betyr at jeg må i gang med private forsøk. Gårsdagen var ganske svart, men nå klarer jeg å se framover. Jeg trøster meg med alle de som trenger mer enn tre forsøk for å lykkes, men som klarer det til slutt! Håper virkelig at dere har lykkes - ingenting er bedre for optimismen enn å se eksempler på det Masse lykke til!!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Glemte å si at jeg er i Haugesund. Jeg hadde en del symptomer denne gangen: hodepine, litt kvalme, luft og murring i magen. Men for min del var det nok bare bivirkninger av puregonen, dessverre.
Turte79 Skrevet 25. august 2008 #7 Skrevet 25. august 2008 Uff det var kjedelig at det ikke gikk bra, en mister litt motet...Hvis det ikke går bra for oss denne gangen skal jeg begynne med en del altenativ behandlig som soneterapi og akupunktur:) Vi får prøve det som prøves kan:) Kanskje kroppen blir mer mottakelig? ønsker dere hverfall masse lykke til med private forsøk, det må jo gå bra tilslutt?!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 25. august 2008 #8 Skrevet 25. august 2008 Takk skal du ha! Og håper ikke jeg tok motet fra andre her inne fordi det ikke gikk bra for meg denne gangen.. Jeg er sykmeldt fram til og med tirsdag, da jeg egentlig skulle tatt testen. Selv om jeg allerede nå vet hvordan det gikk, så må jeg bare være hjemme og komme litt til hektene igjen rent følelsesmessig før jeg kan gå på jobb. Da hjelper det å være litt her inne og se at det lykkes for mange :-) Det gir meg nytt håp. Jeg vet at jeg om noen dager er helt klar til å se framover mot neste forsøk i stedet for å være lei meg. Lykke til, Janniche!
Turte79 Skrevet 25. august 2008 #9 Skrevet 25. august 2008 Du tar ikke motet fra meg hvertfall, men det er mye følelser inne i bildet.Forrige gang testet je positivt på hjemmetest men begynte å blø ett par dager senere. Så da var det fra himmelen og helt nedat i kjelleren likssom. Så denne gangen veit jeg ikke helt om jeg bare skal vente og ta blodprøve hos legen Torsdag/Fredag... Mannen min syns jeg skal gjøre det, så kanskje jeg skal høre på han denne gangen:) Han er jo litt fornuftig å, men det er ikke så lett å ha is i magen...) Vil gjerne vite, og helst da igår:)
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 25. august 2008 #10 Skrevet 25. august 2008 Hei hei Utrolig kjipt å høre at det ikke gikk bra for deg denne gangen Astra71. Tenker at det nesten må føles ekstra ille når mensen kommer før man rekker å teste engang... Godt å høre at det går litt bedre med deg nå og at du klarer å se framover igjen. Ønsker deg masse lykke til videre med private forsøk og krysser fingrene for at det blir din tur neste gang:)
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 25. august 2008 #11 Skrevet 25. august 2008 Hei igjen;) Dagene går veldig opp og ned for meg, MASSE følelser!!! Er heldigvis sykmeldt om dagen, så får tid til å slappe av og ta vare på meg selv:) Flere som er sykemeldt? Har diabetes type 1 og hormonbehandlingene gjør at bodsukkeret fyker i været, så må passe nøye på hele tiden. Litt slitsomt, men man klarer det meste for en god sak:) Har prøvd litt forskjellig under dette forsøket. Vi har begge tatt vitamintilskudd og prøvd å spise sunt. I tillegg har jeg nå hatt noen timer med akupunktur, så håper det funker! har lest at det kan øke sjansene med ca 20 %, så blir spennende å se på onsdag:) Bruker også babyklister som jeg bestillte fra Danmark. Føler ihvertfall jeg har gjort det jeg kan denne gangen:) Merker dere mye symptomer om dagen? Ikke merket så mye de siste dagene jeg, bortsett fra litt trøtt og ømme pupper... Håper det lykkes for oss denne gangen!!!
Turte79 Skrevet 25. august 2008 #12 Skrevet 25. august 2008 Hei da. Måtte innom en tur:) Hva er babyklister? Det har jeg aldri hørt om... Har vært sjukmeldt til og med idag, men nå er fastlegen min borte så da syns ikke vikaren at det var grunn god nok til å være hjemme... Så jeg må vel på jobb igjen imårra tenker jeg. Ska ringe sjefen min etterpå å høre om jeg kan ta ut noen feriedager. Syns det er så godt å være hjemme å ta livet helt med ro nå...Men men, vi få se:) Har veldig ømme pupper og litt småvondt i magen/underlivet...Føler hele tiden at mensen kommer, men har ikke kommet enda.... Håper og håper..... Vi lykkes nok nå jenter!!!!!!!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 25. august 2008 #13 Skrevet 25. august 2008 Uff, ja, sånn var det for meg også forrige gang! Jeg kan ikke huske å ha vært så lykkelig som jeg var da testen var positiv! Men så kom blødningen, bare noen timer etterpå. Om jeg var glad på morraen, så var vel nedturen tilsvarende stor seinere. Huff, trodde ikke jeg skulle klare å se framover igjen. Men samtidig så sa alle rundt meg - inkludert legen - at det er en indikasjon på at det er mulig for meg (og deg:) å bli gravid! Så nå velger jeg å se på det som noe positivt, selv om det bare var 'kjemisk'. Jeg ser her inne at det er mange som tester flere ganger. Jeg tør ikke det, jeg, jeg tror ikke jeg orker for mange slike følelsesmessige berg- og dalbaner ala forrige gang. Men til alle jenter i denne gruppa: Dersom dere ikke har fått blødning ennå, så er det jo gode sjangser?! Krysser fingrene for dere alle
Astra71 - tvillingmor Skrevet 25. august 2008 #14 Skrevet 25. august 2008 Jeg har vært sykmeldt fra uthenting til testdag hver gang. Jeg har ingenting på jobb å gjøre når jeg er inne i bobla mi - klarer ikke gjøre stort annet enn å sitte i en sofa og lese litt. Har hatt ganske vondt etter uthenting, også. Det blir en del stikking, og hadde litt pustebesvær forrige gang, helga etter uthenting. Men jeg skjønnner jeg har mye å lære - har ikke fått satt meg inn i hverken vitaminer, akupunktur eller babyklister.. Jeg ønsker deg lykke til, Pusill - selv satser jeg alt på november! (Det blir vel neste gang for min del, skulle jeg tro)
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 25. august 2008 #15 Skrevet 25. august 2008 Babyklister, eller Berberis vulgaris e fructibus D4 som det egentlig heter, er et homeopatmiddel som skal øke blodgjennomstrømmingen i livmoren slik at egget lettere kan feste seg. Får ikke kjøpt det i Norge, men kan bestilles på nettet på f.eks helsehelse.dk el netspiren.dk. Sink er også bra å ta for begge to, bedrer sædkvalitet og bedrer forholdene i livmoren har jeg hørt. Om dette funker gjenstår jo og se, men synes ihvertfall det var verdt å prøve jeg:) I tillegg har jeg bestillt en avslappningscd på nettet som heter "The IVF companion". Synes den har hjulpet meg mye gjennom hele forsøket. Den er laget spesiellt for de som skal ha IVF behandling. Brukte den ikke under forrige forsøk, og fikk da ut kun 4 egg, der 2 egg ble befruktet og delte seg i 3. I dette forsøket fikk vi ut 12 egg der 8 ble befruktet! Har stor tro på at det at jeg har lært meg forskjellige avslappningsteknikker fra denne cd`n, har hjulpet mye i forhold til dette forsøket:) Hvis dere er interessert så kan dere lese mer på: www.natalhypnotherapy.co.uk Synes også at man har god grunn til å få sykemelding når man går igjennom dette her. Stor både psykisk og fysisk påkjenning ihvertfall!!! Håper alt går din vei i november Astra71:)
Astra71 - tvillingmor Skrevet 25. august 2008 #16 Skrevet 25. august 2008 Hei Pusill! Takk skal du ha for svært nyttige tips! Interessant dette med babyklister...har aldri hørt om det før. Og jeg tviler ikke på at metoder som gjør at man slapper bedre av har mye for seg! Det høres jo unektelig ut som du har hatt mye igjen for å jobbe bevisst med dette. Jeg merker at jeg blir veldig glad de gangene forsøket legges til et tidspunkt som gjør jeg har fri fra jobben like før, sånn at jeg får anledning til å senke skuldrene litt. Kanskje jeg må få meg den cden, også..skal sjekke ut lenka du viser til. Takk skal du ha! Og håper du har klart det denne gangen (du er kanskje i 33-gjengen, du også?)!
**Venter på spire** Skrevet 25. august 2008 Forfatter #17 Skrevet 25. august 2008 å jeg som trodde jeg var helt alene i uke 33 gjengen....!!!!har ikke sjekket innlegget mitt på en stund,og plutselig var det flere av oss!Godt å ha noe å ta følge med!Dette er vårt andre forsøk.ble ikke satt tilbake sist,pga ingen befruktning.15.august satte vi inn to egg:)Er på rugedag 10 i dag,blodprøve på fredag. Blir helt dårlig av å tenke på fredagen.gleder meg litt til å få svaret,men gruer meg mest.Det fordi jeg er helt sikker på at det ikke går. Har absulutt ingen tegn på at det ikke går,men er desverre født pessimist.Symptomer på at jeg er gravid er her,kvalm,ømme bryster, og stikking i underlivet. Plages også med en del hodepine og alt dette kan jo komme av progesteron støtten. Hvordan påvirkes dere av den progesteron støtten?bivirkninger?Jeg er sykmeldt,og det er godt på en måte,men har fryktelig god tid til å tenke alle mulige tanker!!ikke alltid like bra! Vi behandles på Medicus i Trondheim. Trist å høre at det ikke gikk bra for deg Astra71....!!*Stor trøsteklem til deg*
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 25. august 2008 #18 Skrevet 25. august 2008 Heisann:) Hyggelig hvis noen får nytte av tipsene da:) Er det som er så utrolig bra med den siden her. Lærer masse nytt hele tiden jeg:) Skal teste 27/8 så er vel også i uke 33 gjengen tror jeg!? Er på rugedag 10 i dag i forhold til mine beregninger (regner da fra dagen etter innsett...) Gruer meg masse til test på onsdag, men vil jo ha svar også... Ikke lett det her;) Er forberedt på at det kan bli negativt svar, men håper inderlig at vi lykkes nå! Hadde vært så utrolig deilig:) Er også mitt 2.forsøk nå. Satte inn 2 egg på første forsøk, men bare ett nå. Har hatt litt murringer i mage og korsrygg i dag, ellers kjenner jeg meg kanskje litt trøtt og humøret varierer veldig! Ellers har jeg ikke merket så mye mer... Var hos akupunktør i dag, og han sa at pulsen min kjentes som om jeg var gravid.. Ble veldig glad da han sa det, men er litt redd for å bli for positiv også. Tenker at kanskje crinonen jeg tar påvirker pulsen på et vis... Men ikke annet å gjøre enn å vente til testen er tatt på onsdag:) Noen som tenker å ta hjemmetest? Ønsker dere lykke til alle sammen:)
Astra71 - tvillingmor Skrevet 26. august 2008 #19 Skrevet 26. august 2008 Takk for støtten - enig, veldig godt å oppdage at vi er flere her inne som har vært til behandling samtidig! Jeg var her inne for første gang for noen dager siden - hadde ikke tenkt på at det fins fora som dette der man kan utveksle erfaringer. Etter at jeg fant dette stedet har jeg vært her inne veldig mye, hehe. Er sykmeldt til og med i dag, det var nemlig i dag jeg skulle tatt testen. Og selv om det ble klart allerede på søndag at det ikke lyktes, så trengte jeg disse dagene til å komme meg på beina igjen. Når det gjelder symptomer, så hadde jeg mange av dem denne gangen: sterk hodepine, kvalme, stikninger/murring og luft i magen, ømme bryster, varm, halsbrann. Alt er jo symptomer på graviditet, men viste seg altså å bare være bivirkninger av progesteronen. Dessverre. Så jeg skjønte vel egentlig denne gangen at det ikke nytter for meg å kjenne etter på kroppens signaler, jeg vet uansett ingenting før jeg har de harde fakta på bordet. Litt tøft, for jeg var optimist denne gangen. I første forsøk hadde jeg ingen symptomer i det hele tatt, så jeg trodde jo denne gangen at det kunne være noe. Skjønner godt hva du mener, Venter på spire, med at det er slitsomt å ha så mye tid til å tenke på alt mulig...de to ukene man går og venter er rimelig tøffe.. Men neste gang vet jeg ihvertfall om det stedet her, så da kan jeg i det minste utveksle tanker og erfaringer med andre i samme situasjon. Heldigvis! Lykke til til dere! Statistisk sett bør det være noen heldige blant dere Og dersom mensen ikke har kommet ennå, så er det jo et kjempegodt tegn! Klem
**Venter på spire** Skrevet 26. august 2008 Forfatter #20 Skrevet 26. august 2008 Det er veldig godt å ha noen å spørre om ting man lurer på.Ikke minst kunne bare få skrive hva man føler for,og ingenting er dumt. Har noen jeg kan snakke med om dette i nærheten,men det er jo folk som har blitt gravide av seg selv,og jeg føler da at dem ikke klarer å sette seg inn i situasjonen vår. Kan jo heller ikke forlange det egentlig. Hvilke rugedag forstod du at det ikke gikk lenger da Astra71? Begynte du å blø? Vi har en sjarmør på 2,5 år fra før,så jeg vet jo at jeg har blitt gravid(da på vanlig måte),men har allikevell mye tanker om at det ikke går!!Er sikkert ikke lurt å tenke sånn heller,men innbiler meg at det blir lettere å takle om det går galt!!
**Venter på spire** Skrevet 26. august 2008 Forfatter #21 Skrevet 26. august 2008 Kjenner det kribler i magen min bare jeg leser at du skaa få svaret i morgen..spent tenker jeg!skal du ta test hjemme,eller vente på svar på blodprøve hos legen?Jeg har kjøpt digital test som jeg tenkte å ta hjemme på fredag,for så å dra å ta blodprøve. Både gruer og gleder meg.skal bli litt godt å bli ferdig med all grublingen også LYKKE til i morgen:)* Håper det går bra* Klem
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 26. august 2008 #22 Skrevet 26. august 2008 Hei hei:) Merker at morgendagen nærmer seg med stormskritt nå ja! Hver gang jeg tenker på det, kjenner jeg at jeg får sommrfugler i magen... Har på en måte ikke lyst til å ta test i morgen i tilfelle neg svar, men hva hvis det er positiv? He he... nervepirrende det her altså! Men enig i at det skal bli godt å få det overstått også Har bestemt meg for ikke å teste før blodprøven i morgen. Tar den på riksen i morgen tidlig, så får svar samme dag. Har jo lest om de som har fått negativ hjemmetest men som er gravide allikevel, og da er det like godt å vente på blodprøven tenker jeg:) Takk for støtten og masse lykke til på fredag:)
**Venter på spire** Skrevet 26. august 2008 Forfatter #23 Skrevet 26. august 2008 Det blir spennende:) Vurderer å dra på sykehuset jeg også,for da får jeg svar samme dag. Skal vell egentlig ta den på legekontoret,har jo ikke blitt sagt noe så jeg bestemmer kanskje det selv.tar jeg den der får jeg ikke svar før mandag. Men du..bare et spm.om testen hjemme er positiv så er man vell gravid,eller er det ikke sikkert før blodprøven er klar?? **Skal tenke på deg i morgen** Klem
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 26. august 2008 #24 Skrevet 26. august 2008 Har hørt om folk som har fått positiv hjemmetest, men som det viser seg ikke er gravide allikevel... Men regner med at de fleste som får positiv hjemmetest får positiv test på blodprøve også Reiser ihvertfall inn i morgen tidlig for å ta blodprøve, Riksen vil at man skal gjøre det uansett, selv om man får blødning også... Og så får jeg se om jeg tar en hjemmetest etterpå før vi ringer inn for å få svar. Akkurat nå har jeg mest lyst til å utsette hele testen;) he he... Har ikke fått mensen enda da, så det er ihvertfall positivt så langt:) Har ikke kjent noe særlig av verken det ene el andre i dag jeg.. Har du mye symptomer "Venter på spire"? Håper det blir positive tester for mange her inne nå!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 26. august 2008 #25 Skrevet 26. august 2008 Heisann! Den tiende 'rugedagen' (fra dagen etter innsetting), dvs. lørdag kveld, fikk jeg noen småblødninger. Da skjønte jeg at mensen var i anmars. Fikk kraftige menssmerter, og så kom det med full kraft natt til søndag. Det var akkurat på samme måte i mitt første forsøk. Den eneste gangen jeg har gått til testdagen uten å få blødninger, var i forsøk nr. 2. Da hadde jeg en kjemisk graviditet. Mensen kom bare noen timer etter at jeg hadde tatt hjemmetesten. Men det var verre enn første gangen, det var så forferdelig å være overlykkelig i det ene øyeblikket, og så bare bli kastet rett ned i kjelleren det neste..huff. Du er heldig som har en fra før - og som du sier, da er det nok store sjanser for at du lykkes igjen :-) Jeg tror det er naturlig at man forsvarer seg med å være litt avventende mens det står på. Så blir ikke fallet så høyt dersom det ikke skulle lykkes. Jeg tror heller ikke det har så stor innvirkning på resultatet om man er litt forsiktig i optimismen. Du må ha masse lykke til! Når skal du teste, da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå