Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Vi venter en liten en til neste år i april. Dattera vår vil da være litt over 2 år. Bør vi ha søskenvogn når nestemann kommer da?
Fullt hus :) Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 siden ingen har svart så kan jeg svare:P når jeg får nr to er frøkna 2 år og 8mnd. Siden jeg får ungen på vinteren så velger jeg søskenvogn. Hadde ungen kommet på våren hadde jeg valgt brett og søskesete. Når det er snø og slaps så blir frøken garantert våt på beina av å stå på brett.. Og ikke kan jeg løfte på henne de 6 første ukene etter fødsel. Så kan ikke løfte henne opp i et sete (slik man setter på baggen) Du må vurdere hvor mye dattra di trenger vogn. Om det kan holde med søskensete og slik
minnimommo Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 går det an å svare tja? Vår eldste er 2,5 år, og lillesøs er snart ett år, og det hender seg stadigvekk at de sitter i vogn samtidig, men er glad jeg ikke kjøpte en bred en men en enkel Phil&teds med søskensete, for den er en god sportsvogn uten setet på! Men synes den vognen passer seg best med to sittende barn, ikke med en liggende! Skal du ha begge hjemme samtidig, er det nok greit å ha vogn, skal du gå med den eldste til barnehagen om morningen må du vel også ha... Kommer vel egentlig an på hvor mye den eldste sitter i vogn, hadde vi fått nr to nå, hadde vi ikke kjøpt tror jeg for han eldste vil helst går eller sykle sjøl!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Eldste jenta vår kommer til å gå fulltid i barnehage, men kommer nok til å ha henne hjemme noen dager og iblandt. Nå liker hun godt å springe rundt og vekk fra oss når vi er ute, men liker også veldig godt når vi bærer henne. (som blir slitsomt i lengden). Søskensete blir nok utelukket, for vogna kommer ikke til å tåle ekstravekten. Jeg ser for meg at vi kommer til å gå til innkjøp av søskenvoggn, men som dere sier så venter vi til det begynner å nærme seg;) Tusen takk for svar:) Har forresten sett litt på den Phil&teds vogna, men vil nok heller ha en med bag til minsten;)
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Ja gå for en søskenvogn og spar deg selv for masse slit og bry. Tenkt bare på en regnværsdag på vei til barnhagen. greit å putte begge i vogna med regntrekk å slippe å ha et ekstra regnsett hjemme og la henne gå. Min datter er 3,5 og vi bruker fortsatt søskenvogna.
Kjersti&knøttet Skrevet 20. august 2008 #6 Skrevet 20. august 2008 Jeg har 2 år i forskjell på nr 1 og 2, og venter nr 3 på 2.manns 2-årsdag!! Jeg kjøpte phil og ted og har ikke angra en dag på det. Har softbag til babyen, og når hun vokste ut av den brukte jeg den som sportsvogn. Min eldste er over 3 år og sitter enda i vogn på turer, så den er bare helt genial med søskensetet som enkelt tas av og festes på. Det står på bruksanv. at den minste av barna skal sitte bak for å hindre velt, men jeg har hatt minste fremme (på en måte litt lunere), og vogna er så stødig at det har aldri vært fare for velt. Gleder meg til nr 3 kommer og vi kan ta den i bruk til baby igjen!!! Elsker den vogna!
Moomas Skrevet 20. august 2008 #7 Skrevet 20. august 2008 Når min lille snuppa kommer til verden vil eldste mann nesten være 2 år. Så jeg har gått og kjøpt meg en Phil & Teds med søskensete. Til eldste mann har vi Teutonia mistral, som han har i barnehagen nå som sovevogn. Og jeg har tenkt til å bruke Teutonia bagen i søskenvognen. Har allerede tatt i bruk Phil & Ted til eldstemann og han sitter veldig godt i den. Den er genial og ikke minst så tar den mindre plass i bilen enn Teutonian og veier midre. Og tenk så praktisk at når jeg har levert eldstemann i barnehagen så kan jeg bare sette igjen søskensetet der til jeg henter han igjen. Så har jeg god oversikt over begge barna samtidig. Jeg har i vært fall ikke sett noen nakkdeler med denne vognen enda. Jeg er glad for at jeg valgte denne og ikke trenger og dra runt på en stor og bred tvillingvogn, med begrenset fremkomlighet i byen. Gleder meg til å bruke denne vognen til mine begge småtroll!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå