Gå til innhold

Hva er det MINST fine populær- navnet ?

Anbefalte innlegg

For å vri litt på det. Hvilket navn er det du ikke skjønner har blitt så populært, og hvorfor?

Jeg kan starte:

Elias: Minner meg om bibelen og en fiskebåt, inneholder jentenavnet Eli som jeg ikke liker. Samt at jeg har møtt så mange "harry" unge mødre som har gitt barna dette navnet. (eller sagt på en annen måte, foreldre jeg ikke klarer å identifisere meg med)

Emilie: Her hvor jeg bor er det liksom blitt navnet til dama på Rimi. Jeg syntes det er vedig sukkersøtt, og ikke passer til en voksen dame.

Fortsetter under...

Denne tråden såret meg faktisk veldig. Jeg heter selv Emilia og min stesøster heter Emilie. Jeg synes det er utrolig trist at man skal henge ut navn på denne måten. Men, uansett driter jeg i hva du mener, for siden så mange kaller barna sine Emilie/Emilia må det jo være et nydelig navn, og det er tydeligvis mange som liker det!

Hadde du likt at folk hadde skrevet at de ikke kunne skjønne hvorfor folk velger navnet du har valgt til ditt barn?

:-(

Usmakelig innlegg, HI. Og siden Emilie, som forresten er helt nydelig, feminint og internasjonalt, er en del brukt, beviser jo det bare det faktum at folk liker det. Har du tenkt på det, eller tenker du kanskje ikke så mye lenger enn nesa rekker? ;-p

Ikke meningen å såre noen som bærer et spesielt navn. Men her inne rangeres, diskuteres og kategoriseres navn i alle retninger.

Jeg har sett mange tråder med "dårlige" assoiasjoner til navnet til mine barn, og det bryr jeg meg ingen ting om. Er det ikke det som er diskusjonene i navnedebatten da? heldigvis liker man forskjellige navn, derav også heter vi forskjellig

Hva med trådene hvor man skal rangere og kommentere navn da?

Hadde vært en ny vri på å se hva folk tenker om de forskjellige populær navnene.

Dette er en navnedebatt, folkens, såpass må vi tåle! Vi liker forskjellig navn, og det er interessant hvilke navn folk ikke kan fordra også!

Av de poppis jeg ikke liker:

Lukas - kan ikke skjønne at så mange liker det...

William - synes jeg er litt harry

De populære jentenavnene liker jeg alle sammen, faktisk - og jeg synes Emilie er nydelig!

Annonse

Det er forskjell bå å BE noen om å kommentere Emilie (da håper man jo ikke på negative svar!?) og det å henge ut Emilie på en negativ måte uten at noen har bedt om det..

Jeg kunne aldri brukt Theo, Thea, Linnea og Linus.. Synes de er veldig lite pene.

Er da ikke noe å sutre for... Forventer ikke at alle skal like mine favorittnavn eller mitt eget liksom;)

Av guttenavn må det nok bli Alexander...

Av jentenavn må jeg nok si Julie eller Emilie. Jeg har derimot ikke noe imot verken Emilia eller Julia - men jeg liker ikke Emilie og Julie.

Jeg stresser meg å like navnet på alle kravlende og gående Emmaene der ute:) Syns Emma er underlig navn og har ikke forståelse for populariteten. Jeg er fra Kristiansand og tenker meg en gang "hemma", som i slengordet for mongoloid. Barnslig og umudent sikkert, men sånn er det.

Ellers har jeg stor sans for mange poppisnavn, syns Thea, Emilie, Vilde, Sara, Julie osv er kjempefine, og misunner mange (særlig voksne(!) som heter dette.

Av ppoppisnavn til gutter er jeg mindre enig med mengden. Jeg syns Lucas, Elias og fore eksempel Sander er feminine og pinglete navn til gutter. Kjedelige. Ellers syns jeg Markus for eksempel er nydelig og skulle ønske det var mindre populært:)

Syns denne debatten er interessant og nødvendig. Man skal ikke ta seg nær av hva andre syns om sitt navn. Jeg har ikke akkurat det mest brukte og populære navnet selv, hehe, men jeg syns det er kult jeg:)

Ja er enig. Vi må ikke ta oss så nær av det. Jeg har et spesielt navn, noe også barna mine har. Selvfølgelig tåler jeg å høre andres meninger. Synes faktisk det er interesant å høre hva folk sier.

Jeg er ikke så glad i navn som Martin, Magnus, Lukas eller det vil si poppis navn og kjedelige navn er utelukket her. Vilde, Sara og det er alt for mange Jennyer der ute. Liker ikke disse navnene noe særlig- desverre....

Dette er ingenting å ta seg nær av - man kan ikke forvente å bli likt av alle, og man kan heller ikke forvente at alle liker ens navn.

Jeg har Sara, Thea og Adrian langt opp i vrangstrupen - sikkert fordi jeg bor ved siden av en barne- og ungdomsskole i Oslo og føler annethvert barn heter dette... Så utrolig lei disse navnene bare!

Enig med de fleste andre: Sånn må man tåle, uten at man sprekker..... Jeg vet at noen her inne ikke kan fordra navnet Stine, eller synes Maria er super kjedelig.. Det er klart man blir litt skuffet, men sånn er det nå bare:) Jeg liker faktisk veldig mange poppis navn blant jenter liker jeg fks:

Julie\Julia, Jenny, Emma, Thea, Emilie\Emilia, Christine, Caroline, Sara, Elise, Hanna og Anna. Jeg liker også mange navn som begjynner og bli poppis. MEN: Jeg like fks. Ida, og Celine. Vet ikke hvorfor...

Av gutter liker jeg også mange, som fks: Andreas, Emil, Elias, Lukas, Fredrik, Sebastian, og Jonathan.:):)

Annonse

Har ikke klart å venne meg til Ava som jeg aldri har hørt om utenom på disse sidene.

Videre likte jeg ikke Leah, men så kalte min beste venninne barnet sitt for nettopp Leah, og nå synes jeg det er et flott navn, som kler min venninnes datter utmerket. Rart hvordan navn kan endre seg når man forbinder det med en virkelig person, blir liksom mer vant til å høre det.

Kan også styre min begeistring for Liam.

Dette er navn som øker mest i flg BIM og som jeg liker dårligst....

Arn

Aron

Bo

Leo

Leon

Liam

Loke

Nathaniel

Troy

Carmen

Isabel

Isabella

Ronja

Celine(a)

Jeanett(e)

Jeg skal ramse opp noe poppisnavn som jeg ikke liker, og da HÅPER jeg at ikke noen her blir såret altså ;-) Jeg har selv sett noen her inne skrive at de ikke liker navnet mitt, spesielt mellomnavnet. Men jeg har ikke sagt noe på det, bortsett fra at jeg har prøvd og forsvare det på en litt diskret måte.. ;-)

Linus - sukkersøtt og pinglete

Noah - samme

Sander - samme, selv om en barndomkamerat av meg har kalt sønnen sin det, så greier jeg ikke og like navnet.

Bastian - tungt og lite vakkert!

Fabian - fy fabian, det er ikke pent navn.

Jesper - han/hun gjesper!

Mille - sukkersøtt og pinglete.

Mine - samme

Tine - samme

Hermine - samme

Constanse - hardt og VELDIG lite pent!

Ulrikke - ikke fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...