Gå til innhold

12 mnd...Klatrer ut av sengen snart....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket med ei venninne i går som har en gutt på 18 måneder og han hadde begynt å klatre ut av senga si. Tenker med skrekk og gru på at jenta mi skal finne ut av det en dag snart.. Hun er veldig aktiv og klatrer lett opp på bord og liknende.. Hva gjør en for å forhindre dette liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da snuppa mi var 1 år klarte hun å klatre ut av sengen, så da kjøpte vi en lav barneseng med sengehest. Gikk kjempefint, hun gikk faktisk aldri ut av senga før vi kom på rommet :-) Gutten min er en like stor klatremus, så gjør nok det samme igjen!

Skrevet

Vår gutt klarte å ta beinet oppå reisesenga og heise seg opp med armene også da han var 13 mnd... Jeg stoppet han før han havnet over kanten, og det ble ikke noe problem den ferien selv om vi løp inn så fort vi hørte en lyd selvsagt.. Han har ikke prøvd det samme på sprinkelsenga, men det er vel bare spørsmål om tid. Vi er raske inn når vi hører han er våken.

Propellmamma til 2: Hvordan er det å legge barnet i en slik seng? Vi snakker om å bytte til lav seng, men ser for meg gutten min bare kommer til å hoppe ned på gulvet og begynne å leke. :-)

Skrevet

Vår gjorde ikke det. Hun sov pent i senga si og ropte på meg når hun våknet om morgenen (vi la henne på eget rom først da også). Hun var ganske stor før hun gikk ut av senga på egen hånd. Men vi hadde et skinn liggende under åpningen sånn i tilfelle hun skulle finne på noe og falle.

Hun er nå 4 år og har halvhøy seng. Hun har gått i søvne to ganger og falt ut av senga. Det er litt verre, så nå må vi kanskje bytte seng IGJEN... he he :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...