Gå til innhold

Bæsjeflekker på klærne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 2 mndsom titt og ofte bæsjer ut klærne sine.. Jeg sliter med å få av flekkene i vaskemaskinen.

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt den flekkfjernesprayen til blenda (den som ikke skal gi allergi - husker ikke hva serien heter) og så vasker jeg på 40 eller evt 50 grader. Fungerer best hvis jeg får vasket klærne ganske kjapt etter at de er blitt tilsølt.

Skrevet

okei. Takk :-)

Men hva om jeg sprayer på tøyet med en gang, men ikke får stappa det i vaskemaskina før senere - kan det funke å?

Skrevet

Sikkert. Tror egentlig det er meningen at sprayen skal virke ca 1/2 time på tøyet uansett (har ikke tolmodighet til det jeg så jeg stapper det i med en gang.) Men det har fungert selv om tøyet har blitt liggende litt altså - har uansett sprayet det rett før det skulle i maskinen. Men hvis flekkene får tørke i flere dager har jeg ofte måttet hive plagget for da forsvinner ikke flekkene.

Skrevet

Ja, jeg har å måttet kaste noe nå... Men da skal jeg prøve den sprayen ;-)

Skrevet

legge de i kaldt vann med en gang du tar de av, og litt klorin i vaskemaskina etterpå=)

Skrevet

bruk wanish pulver når du kjører maskinen!

Synd at man ikke kan bruke det på ull - på bomull forsvinner alle flekker på 40 grader hos oss!

Skrevet

Her skyller vi klærne i vasken med en gang, evt. med flekkfjerneren fra Blenda og kjører dem i vaskemaskinen på 60 grader med en gang. Det har fungert her så langt. Barneklær skal jo fint tåle 60 grader :)

Skrevet

hvis det er lyse klær, har du prøvd å henge de ut i sola? jeg henger alle tøybleiene mine ute i sola og vips! etter en times tid ca (spørs hvor sterk sola er) så er alle flekkene borte:)

Skrevet

Skyller de i vasken med en gang.. så spray med blenda sprayen (finnes bare 1), har prøvd vanisj eller hvordand det skrives, funka ikke her. Og rett i vaskemaskinen. Om de ikke kommer rett i maskinen hender det at jeg kjører 60g klær på 95g, går helt greit..

Skrevet

forresten, andre ting som ikke går av klærna er plommer, banan og fruktpurè... det blir værende..

Skrevet

Sprayen fra Biotex (oransje flaske) og 60 grader, da forsvinner flekkene!

Skrevet

Og ja, det går an å spraye med en gang også vaske de senere.

Skrevet

Om jeg ikke skal vaske dem med en gang legger jeg dem i vann med litt blenda flytende vaskemiddel.. Så når jeg hiver det i maskinen sprayer jeg på litt vanish flekkfjerner, da forsvinner alt! Men det må i fuktig miljø med en gang, ligger det å tørker så får man det ikke bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...