Guttemamma75 Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Jeg har nokså nettopp begynt å fullamme min snart 8 uker gamle gutt (les innlegget "en solskinnshistorie.." lengre ned på siden) og på dagtid kan det gjerne gå 3 til 4 timer mellom hver amming, men på natten vil han ha minst hver 2. time og noen ganger 1 gang i timen.. Dette er jo selvsagt veldig slitsomt og det har blitt lite søvn de siste nettene.. Kan jeg regne med at dette er en overgang og at dette vil bedre seg etterhvert?? Han må jo få opp produksjonen for jeg kan ikke tenke meg at jeg har nok melk etter kun å ha pumpet meg ca 5 ganger i døgnet de siste ukene.. Men hvorfor på natten og ikke på dagen (vet at det er mer "ammehormoner" som frigis på natten og at det er bedre for produksjonen men han trenger jo også å sove på natten..) ??
Expat Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Det høres ut som han har snudd døgnet. Det er opp til deg om du ønsker å snu dette nå, fikser du det? Førsøk å drøye lenger (15min av gangen) på natt og tilby før på dag (15 eller mer). Over noen dager snur du da døgnet igjen. Begynn med dag, og husk at barna sover i 45min-intervaller så da har du innsmettene der de er vekkbare på dag! Ta tiden og begynne å kle av/skifte bleie i det intervallet, og så legg til.
Guttemamma75 Skrevet 19. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2008 Takk for svar Expat. De siste dagene har gutten skreket mer og mer og i går var jeg hos helsesøster som mener at gutten får for lite mat.. Og jeg tror hun har rett, ser jo på gutten at han ikke er så rund som han var (og ja, han er stor - såvidt over 6 kg da han var 7 uker gammel).. Hennes anbefaling var å gi tillegg med kopp i en periode til produksjonen tar seg opp.. Da jeg kom hjem i går var jeg innstilt på det -men siden da har ALT gått galt.. Gutten nekter å ta puppen - han strever med å få tak og får han tak så tar han bare et par sug så slipper han og HYLskriker.. Dette har gjentatt seg med hver amming - han har grått og jeg har grått.. Nå vil han overhodet ikke ha noe med puppen å gjøre, og jeg må gi erstatning på flaske fordi kopp funket IKKE - han raspet tunga mot koppen hele tida og fikk vondt av det og så gråt han like ille av den grunnen... Jeg er ganske fortvilet nå - jeg trodde jo at vi var kommet godt i gang og skulle få dette til... Så nå har jeg vridd hjernen og tenkt og tenkt på hva som kan ha skjedd - og eneste jeg har kommet fram til er at puppene plutselig er blitt helt myke (jeg har store bryst) og dette nok gjør det vanskeligere for han å ta tak.. Men hvorfor er brystene myke plutselig?? Nå pumper jeg og drikker ammete for å opprettholde produksjonen, men den vil jo ikke øke til det nivået den trenger å være på for at han skal bli fornøyd så lenge han ikke stimulerer brystet!!!!!!!!!!!! HJELP!!!!!!
localati&lillegutt Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Er mindre næring i melka om kvelden..Så er normalt om de vil ha mer... Men prøv å gi han mat lengere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå