Gå til innhold

min første, raskt og alene!

Anbefalte innlegg

jaja, så gikk jeg rundt å vralta med min første lille baby i magen.. jeg skjønte jo at terminen nærmet seg. jeg hadde termin den 29 april. så da kom den 28. april og jeg forventa jo egentlig ikke å starte før dagen ETTERPÅ da det var det som var terminen. ikke hadde jeg "planlagt" at det kunne skje den natta! så hos meg lå min lillesøster på 9 år over, og vi ante fred og ingen fare.. helt til klokka ti på halv 6 om mårran den natta da jeg plutselig våknet av et realt smell! hm, reiste meg opp,for jeg hadde jo i underbevisstheta at jeg ikke skulle få fostervann i senga, men jeg skjønte egentlig ikke hva det var, for jeg spekulerte på om noen hadde kastet en stein på ruta mi:P

så gikk vannet, det bare rant og rant og rant.. jeg gikk inn på badet og satte meg på do, ringte min mor og min beste nabo som skulle være med på fødselen da jeg er aleine.. så fikk jeg vekka søstersen som presterte å være dritsur for at jeg vekte henne, hun satte øynene i meg og sa : "du lyver du" det kommer ikke noe baby idag"..

åå joda.. fikk kledd på oss og gått bortover til mamma,og på tur til syke huset kjente jeg ei rie, men jeg sa ingenting, overså den mest egentlig.. så kom vi til sykehuset og fikk slappet av litt og riene haglet på! jeg klarte ikke å sitte,ikke å ligge. så jeg løp rundt på rommet og rista på hendene mine.. hehe, for et syn-..så måtte nabodama på jobb en liten time fra 0800 til 0900, for det var en hastesak på jobben hennes.. og min mor skulle hjem for å sende mine småsøsken på skolen, så da var jeg alene, og det gikk jo greit det.. helt til jeg ringte på jordmora og fortalte at jeg blødde.. hu sjekka åpningen min som var 7 cm! så flytta vi over på føderommet i all hast, for på tur dit fikk jeg pressveer! og 26 minutter over 9 kom verdens vakreste prins! jeg og jordmor og barnepleier i rommet kun, utenfor sto naboen og mamma som ikke fikk komme inn.. så skulle jeg syes et par sting, da jordmora ikke var fornøyd og tok ut ett for å gjøre det på nytt, fikk hun bedskjed fra meg : si meg jente, kan du ikke å brodere du da!? jordmora lo, og spurte meg om jeg skulle ha flere barn, "japp" tar det med en gang jeg!"

dagen etterpå fikk jeg dra hjem, og nå kooooser vi oss her hjemme:)

å føde er ei utrolig opplevelse jeg aldri ville ha vært foruten!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138471290-min-f%C3%B8rste-raskt-og-alene/
Del på andre sider

• 1 år senere...

Fortsetter under...

• 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...