Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg litt? Ganske fortvila...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt ganske uregelmessig mens etter at jeg sluttet med p-ringen. sykluser på alt fra 29 dager til 96 dager. De siste syklusene mine har vært slik: 29dgr-29dgr-96dgr-34dgr. Jeg hadde siste mens 20. juni til 23.juni og hadde sex med X den 27.juni. Jeg hadde sex med Y den 12. juli.

Hvem er mest sannsynlig faren til barnet mitt? Jeg tror (ikke helt sikker) jeg hadde eggløsning rundt det tidspunktet jeg hadde sex med Y.

Håper noen kan hjelpe meg litt her.

Fortsetter under...

Beklager, men med så ustabile sykluser er ingenting garantert. Det eneste som er noenlunde garantert i forhold til en syklus, er lutealfasen, dvs. antall dager mellom eggløsning og mens. Den er på ca. 12-14 dager. Uansett. Sett i lys av at egg ikke lever mer enn ca.24 timer, og sæd sjelden lenger enn 3 dager, har jeg kommet frem til dette.

Si at du ble gravid mellom 27.(samleiedagen) og 30. juni. Da ble du gravid rundt dag 7-10 i syklus. Hvis du hadde eggløsning rundt dag 6-10. ville du fått mens mellom den 8. og 15. Da ville din totale syklus ha vært på 18-24 dager. Det er ikke uvanlig med en slik syklus, så det er mulig at han er faren.

Ser vi på kandidat nummer to, så hadde dere samleie dag 22 i syklus. Eggløsning må ha funnet sted mellom dag 21 og 25, altså mellom den 11. og 15. juli. Regner vi ut i fra dette ville mens vært forventet mellom den 23. og 29. Da ville total syklusen din vært på 33-39 dager.

Sett ut i fra din egen syklushistorikk, kan det virke som om nummer 2 er den mest sannsynlige kandidaten. Men det kan være at du har hatt en kort syklus denne gangen, noe som gjør at kandidat nummer en ikke kan utelukkes. Desverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...