Gå til innhold

Er det bare jeg som har en STOOOOR baby? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veide sønnen min i dag, og han veier snart 11 kg... Også er han "bare" 7,5 mn.. hihi

Han er, tro det eller ei, ikke tykk, men veldig kompakt og sterk i kroppen.

Alle kommenterer at han er så stor og det første folk sier er: "Ja, du får ihvertfall nok mat" !!! må innrømme jeg blir litt lei av det, men jeg er stolt av dem store og fine gutten jeg har fått.. Han er jo født 30.desember, så det er jo bare en fordel at han ikke er minst når han skal begynne på skolen :-)

Er han alene om å være så stor når han er 7,5 mnd eller? Hvordan er det med barna deres? :-)

Må legge til at han er relativt lang også da :-D

*ønsker dere en fin kveld alle sammen* :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei :) Min gutt er også stor.Men det passer han.Han er lang også,så det er perfekt i målinga.Lengden + vekta.Er ikke tykk.Mange med store babyer:) Noen er små,noen er større.Min var 4.400 da han ble født,53 lang.

Skrevet

Gutten min var stor helt til han var 4 mnd. Han var da 7900 gram. Etter det har aktivitetsnivået økt som bare det, og han legger ikke like mye på seg. Før eller senere stagnerer vekten litt, som regel når de begynner å åle seg/krype. Før det er det da bare godt at de er litt lubne og gode!!

Skrevet

Ja han var stor...:) Men sant det, er godt å se sunne å friske barn! Og babyer bærer vekten så forskjellig.. En på snart 1 år kunne virket ganske rund om han var 11 kg mens en på din alder kan virke slank om han veier det.. Så det er veldig forskjellig.. Kommer jo litt ann på høyden også!

Min gutt blir 11 mnd nå den 20. aug.. Og han er ikke 10 kg enda eller.. 9600 og 71,5 cm sist jeg sjekket for en liten stund siden:p Han er akkurat passe kroppslig.. Slank er han, men ser sunn å frisk ut! :)

Jeg blir også litt lei alle som skal kommentere str på babyene... Tror de sier de er stor uansett størrelse jeg, he he.. virker nesten sånn! For min gutt har aldri vært no stor i forhold til alderen..

Skrevet

mens en på alder med din gutt skulle det selfølgelig stå... :)

Skrevet

Jonas er heller ikke av de minste med sine 9050 som han var når han var fem måneder. Men han var 70 cm lang, så er også lang da....

Nå er han 6 så får vi se på neste kontroll på mandag (en dag over 6 måneder) for å se hvor mye han har gått opp da.

var 4398 og 54 cm når han ble født...

Skrevet

Gutten vår er også ansett som stor. De fleste gjetter at han er flere måneder eldre enn han er. Men han er innenfor normalen og har holdt seg på kurven sin hele tiden så vi har aldri bekymret oss.

(Da han var 8 mnd var han 10,6 kg og 75 cm)

Skrevet

Min gutt er et halvt år og over 11 kg, men lang også. Er så stolt av det og synes det er stas når andre kommenterer det. Har hatt ei lita frøken også som var bare 8 kg som ettåring, så en og samme person kan både få store og små babyer. Den ene har brune øyne, mens den andre har blå øyne. Synes jeg har fått i pose og sekk. Jeg er superfornøyd med begge to:) Tror størrelsen jevner seg ut etterhvert, frøkna mi er normalt stor nå.

Skrevet

Vel, nei du er ikka alene..Høhø..

Gutten vår er 5 uker prematur, veide 2200g og var 45 cm lang ved fødsel.

Han er nå 11mnd og veier 11kg og er 70cm lang...

Han er kort og tung, men han er alikevell tidligere enn gjennomsnittet motorisk så det senker han ikke noe,dermed ikke noe farlig..(Hs sier han er 2kg overvektig)

Vi har aldri gitt han annet enn babymat, å han får mindre enn gjennomsnittet, så det er ikke fordi vi har fòra han med alt og ingenting! som mange tror....

Skrevet

Jeg har også en sværing - rundt samme vekt. 10 kg da han var et halvt år, hehehe. Jenta mi var helt lik da hun var på den alderen. Og de har ikke vært spesielt lange heller, så de har vært noen gode boller! Mange kommentarer selvsagt, men det driter jeg i ;)

Skrevet

Gutten min var 70 lang på 3-mndkontrollen, han! Og veide 8,2 kilo :o) Godt å høre at det er mange andre store babyer der ute. Hører ofte at jeg skal være stolt, siden jeg ammer osv. Han ser ikke tjukk ut da, men stor ...

Eneste "dumme" er at mange tror han er eldre enn han er og at han derfor kan sitte osv. Og så er han snart for lang for vogna si! :-O

Skrevet

veldig godt å se at det er flere,ja.. He he.. jenta mi er ni mnd og 11 kilo. Hun piser ikke særlig mye fast føde, to grøtmåltider,bittelitt middag, en frutti. Og morsmelk x 6-7 pr dag og en gang pr natt.. Er nok melken som er "synderen" pluss at hun var 4600 når hun ble født.. Bruker str 80:-) Så hun er lang også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...