Gå til innhold

Har du en fødselshistorie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen her inne har en fødselshistore å komme med - jeg gruer meg litt til fødselen da jeg ikke er slank og gravid som det virker som ALLE er!

Hadde dere enkelte problemmer? m tanke på kropp, vekten osv.

Noen tips og råd?!

Og blir vekta nevnt mange ganger under fødselen.

Veit jeg er skikkelig teit nå, men jeg har veldig komplekser og ønsker ikke at min kjære skal få med seg alle kiloene jeg har gått opp ;o)

Tusen takk for all svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare positive ting å si om opplevelsen av hyggelige og forståelsesfulle jordmødre og barnepleiere som ikke sa ett ord om vekten min...

veide da 96 kilo, noe eg gjorde under hele svangerskapet. la ikke på meg noenting... men var jo godt overvektig.

Ingen sa noe som hellst og det gav ingen komplikasjoner at eg var overvektig....

så bare slapp av og ikkje tenk på kiloene, men på jobben du har å utføre:-) (eg kan love deg at når du er midt oppi det så driter du i kiloene.. da er det andre ting som tar fokusen din!!)

Lykke til og gled deg til å bli mamma!!!

Skrevet

Vekta mi ble ikke nevnt en eneste gang på sykehuset eller kontrollene! nå skal det sies at jeg var frisk og rask hele svangerskapet, til tross for 112kg!

Jeg hadde rier i 24 timer før det ble keisesnitt pga lite åpning. Keisersnitt og tiden etter gikk kjempe fint! Nå er småen 6mnd og vi koser oss! håper fødsel og graviditet blir like bra med neste mann! ( en gang i fremtiden)

Skrevet

hei!

Når jeg fødte min første datter så var jeg rundt 126kg (180cm høy) når jeg fødte.. fødselen gikk kjempe greit med unntak at d gikk så utooolig fort ( fra slim proppen løsnet til hun kom til bruke jeg 2 timer!)

fikk ingen kommentar på at jeg var stor lr om vekta mi.. eneste de kommenterte at jeg hadde store bryst å kunne bli litt vanskeligere å amme.. men d gikk fin fint :)

lykke til! :)

Skrevet

Heisann!

Jeg fødte for tre uker siden, og ikke en levende sjel nevnte noe angående vekt da jeg var på sykehuset, ikke under fødselen eller etter. Jeg er til vanlig litt sjenert selv, har jo noen komplekser (veide 122 kg før jeg ble gravid, endte opp på 133 kg da jeg fødte, men er nå nede i 120 kg allerede etter tre uker), men under fødselen var jeg ikke det minste sjenert. Fødte på en spesialavdeling, og hadde på det meste fem personer inne på fødestua, i tillegg til meg og mannen min. Tenkte overhodet ikke på at jeg skulle skjule noe, låg jo der og sprika og håpa å bli ferdig med fødselen snarest mulig, det var jo VONDT, jo.... Nei, ingen problemer å være overvektig i forbindelse med fødselen, det er nå min erfaring.....

Lykke til!!

Skrevet

Tusen takk for at så mange deler sine opplevelser.

Jeg har blitt meget roligere nå.. er i grunn rart hvordan en henger seg opp i vekten osv.

Godt å høre at alle hemninger forsvinner under fødselen.. jeg krysser veldig fingerene for at det skjer meg å .. hehe

Takk igjen for så mange fine svar!

Ingenting er bedre enn fødselshistorier, så håper tråden blir og flere ønsker å fortelle sine historier!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...