Steinbukk77 Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 Jeg driver å skal skaffe meg et kredittkort. Så lurer jeg på. På kontrakten jeg har mottat står det "minimum inbetalingsbeløp 300 kr". HVa betyr det egentlig? BEtyr det at hvis jeg handler på nettet for under 300 kr blir uansett fakturaen på 300 kroner. Eller betyr det at om jeg handler for feks 1000 kroner, må jeg minst betale inn 300 ved hvert forfall?
Duddlidu Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 Det betyr at om du handler for 1000 kr, må du minimum betale 300 kr ved forfall, for det resterende beløpet er det ofte MYE i rente. Det lønner seg å betale hele beløpet så fort som mulig. Kan bli dyrt å ha lån på mastercard over tid. Om du har handlet for for eksempel 170 kr, så må du betale 170 kr ved forfall. Det er iallefall slik jeg har det med mitt mastercard.
Steinbukk77 Skrevet 16. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2008 Takk Er egentlig veldig imot kredittkort. Men for å betale sikkert på nettet så måtte jeg skaffe meg det. Skal kjøpe fra USA og tørr ikke da å bruke mitt eget vanlige bankkort, som er uten kreditt. Ha en fin kveld.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #4 Skrevet 16. august 2008 Jeg bruker bare kredittkort når jeg handler på nett. Du er mye mere sikkret hvis du blir lurt o.l + betaler du halvparten eller mer av en reise er du i tillegg forsikret så fremt som du også er med på reisen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå