Baby-bea Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 Jeg har 5 barn med min første mann. Etter tøffe svangerskap og prevensjon som ikke virket valgte jeg å sterilisere meg etter nr 5. Det føltes feil, men der og da så jeg ingen annen utvei, siden min eks nektet å gjøre det og jeg ble gravid bare jeg så på trusene hans.. Advarslene manglet ikke, og et av argumentene var: tenk om du møter en ny mann i fremtiden og han ikke har barn (det var ikke noen hemlighet at vi slet i ekteskapet...) Men tøff i trynet sa jeg at da fikk han bare akseptere at jeg ikke kunne få... Men livet blir ikke alltid som tenkt..... Ekteskapet røk og to år etter møtte jeg en herlig mann som jeg gjerne vil dele fremtiden med. Men han har ikke egne barn.. Etter litt diskusjon valgte vi å fåreta en refertillisering ved Volvat i Oslo. Det gjorde jeg 4 juni i år. Etterpå var det anbefalt å ikke bli gravid de første 6 uker. Vi holdt oss "nøktern" i 4 uker og regnet ikke med at det skjedde noe på en stund. Men jammen... 8juli hadde jeg første dag mens. 29 juli begynte kvalmen.. Ingen tvil! Gravid ved første forsøk. Skal på ul i uke 7 (fredag 22 august) for å se at fostret ligger i livmor og ikke eggleder. Spennende :-) Er spådd tvillinger, så det er nok et spenningsmoment :-)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Artig historie. Er det mulig? Du må jo være verdens mest fruktbare menneske. Hva slags bil kjører du? Hvor mange brødskiver går med til frokost? Hvor mange pannekaker steker du til middag? Hvor mange vaskemaskiner har du? Jøje meg, jeg ser masse praktiske problemer...Men sikkert også mye moro. Hilsen snart-3-barnsmor.
Baby-bea Skrevet 21. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2008 He, he... D var det første legen min sa da jeg fortalte det "Du er jo hyperfertil du!". Tydligvis :-) Jeg føler meg priviligert. Har en venninne som har gjennomført 10 prøvrørsforsøk - uten å gjennomført et svangerskap. Jeg har vært med på hennes nedturer, så jeg er fullstendig klar over hvor heldig jeg er :-) 6-10 brødskiver til frokost. Ca 2 brød om dagen :-) Pannekakene teller jeg ikke - lager dem bare ekstra tykke :-) 1 maskin om dagen i snitt. Neida. ikke så ille praktisk. Man blir veldig strukturert i hverdagen :-) Verst er det når ungene er med på aktiviteter og man helst skulle vært på begge steder samtidig. Men da blir det hver deres tur :-) Men mye morro ja. Jeg jobber 75% og det er min "fritid". Jeg koser meg og tenker som så at jeg er fortsatt ung når alle ungene er voksne.
Baby-bea Skrevet 23. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. august 2008 Heisann :-) Vi så kun et lite hjerte som slo :-) Babyen var så liten at hun mente at jeg hadde blitt gravid rundt 25 juli - dvs termin rundt 20 april :-) Jeg spurte om hun var sikker på at det var bare en. Ganske sikker svarte hun.... Har prøvd ringen over magen - og håndledd. (frem og tilbake for gutt, og rundt i ring for jente) Den stemmer med de barna jeg har frem til nå - men nå viser den både gutt og jente. Hmmm... Vi får se. Kanskje har det vært anlegg til to og blitt bare en. Ganske vanlig det har jeg forstått. Men pappaen er jo helt i 100 :-) Han er jo såååå lykkelig. En av hans reisefeller hadde sagt at hun aldri hadde sett en mann som gledet seg så mye til å bli pappa :-) Lykkelig jeg også, men litt roligere. Har gjort dette før ;-)
Baby-bea Skrevet 23. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. august 2008 Og babyen lå der den skulle :-) I livmor :-) Fikk helsjekk og alt så bra ut :-)
Hilde :) Skrevet 23. august 2008 #8 Skrevet 23. august 2008 Godt å høre alt så bra ut! Er en deilig følelse å få de nyhetene man håper på å få.. og å få se den lille spira der inne Gøy når pappaen tar så av og gleder seg slik.. Han virker som en søt og god mann Håper formen er fin ellers og Klem
Baby-bea Skrevet 23. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. august 2008 Må sikkert bare finne meg i å være kvalm noen uker til :-) Da vet jeg at leieboeren min fortsatt er der og koser seg :-) Men oppdager stadig nye ting. Drakk kaffe i dag.... Ikke lurt.... Å for en luktesans! Er hypersensitiv! Ja, han gleder seg stoooort til neste ul og til han kommer hjem fra ferie og kan kose med magen :-) Tror nok han kommer til å være like mye - om ikke mer engasjert som meg i dette svangerskapet. Det er jo bare herlig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå