Gå til innhold

Noen som kan sy- i elastisk stoff..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte faktisk å sy meg et elastisk sjal selv, men lurer litt på hvordan jeg syr kantsøm når stoffet er eastisk. Noen som har gjort dette før?

Skrevet

Hei!

Å sy i elastisk stoff er ikke helt enkelt. Men det går an, du må iallefall ha jersey-nål, og ikke ha for "tungt" trykk på labben for da strekker det seg bare. Uten jersey-nåla risikerer du at maskina "hopper" over noen sting.

Lykke til!

Skrevet

Takk. Står det på nåla at det er en jersey nål, eller kan jeg se det? Jeg har noen spesialnåler som hørte med min alt for fancy symaskin (gave fra mamma..), så håper litt at jeg har den.. Syr jeg vanlig rett? Eller sikksakk? Eller syr en sånn nål helt spesielt? (Jeg høres ganske blåst ut her ser jeg..)

Skrevet

Hei!

Du må sy med elastisk søm, det er det som er trikset. De fleste nyere maskiner har det. Les i manualen, jeg husker ikke hvordan elastisk søm er merket... :)

Jeg evt ikke hva en jerseynål er, men jeg antar at det er en nål helt på andre siden av skalaen av skinn/jeansnåler. Skinnåler er merket med 90 og 100 i hardhet, dette står på nålen, jersey er kanskje 20?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...