Lykkeliten *På overtid* Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 Jenta mi er bare to og en halv uke gammel, men hun har et alvorlig stort sugebehov, så jeg har så lyst at hun skal begynne med smokk. Og det er ikke noe problem, for hun elsker smokken, sovner lett med den i munnen. MEN hun klarer ikke å suge ordentlig på den. Når hun suger så lukker hun ikke ordentlig igjen munnen, så når hun suger så detter smokken ut, og hun begynner og gråte. Jeg må hjelpe henne med og holde smokken på plass. Er dette noe hun kommer til å lære seg etter hvert? Eller er det bare bortkastet tid. Altså, smokken er veldig efektiv og utrolig god og ha når hun ikke vil sove om natta, etter at hun har fått mat og skiftet på. Men det hjelper ikke hvis hun våkner og gråter hver gang den detter ut.. Blei litt rotete forklart, men håper på svar.
anette&tutta mari :) Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 hei:) vi innførte smokk etter første uke nettopp pga. enormt suttebehov. den første uka med smokk skjønte hun ikke helt hvordan hun brukte den heller og spytta den ut. jeg måtte også holde den på plass med ei hånd. nå er tulla snart 4 uker og har ikke helt dreisen enda, spytter den ut og drar den ut med hendene. men nå har hun skjønt at hun får smokken når hun er trøtt, det er litt søtt da:) men gråter også hvis smokken detter ut. hvis du vil at hun skal ha smokk så tror jeg bare tålmodighet trengs, ikke gi opp:) smokken er veeeeldig nyttig, ellers har jeg mari hengende i puppen hele dagen, da får jeg ikke mye tid til annet:)
Labambie Skrevet 16. august 2008 #3 Skrevet 16. august 2008 Anbefaler NUK nyfødt smokkene, de pleier som regel å funke fint! :-) De er lettere for barnet å få tak på også.
aya75 Skrevet 16. august 2008 #4 Skrevet 16. august 2008 Vil anbefale NUK sine jeg og. Snuppa her ville bare ha latex og ikke silikon i begynnelsen, da de er enda mykere...ville prøvd begge om du er desperat:)
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 16. august 2008 #5 Skrevet 16. august 2008 Dette er helt vanlig, men de klarer det etter hvert. Snuppa her er nå 3 mnd, og hun mister den ofte enda. Enten drar hun den ut selv (de fekter jo masse med armene enda), eller så mister hun den når hun ikke suger. Sånn er det en god stund, men det kommer til slutt. Husker ikke hvor lenge vi holdt på sånn med første snuppa, men det er ganske lenge ja. Du må bare være tålmodig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå