Gå til innhold

Jenta mi ble ett år i juli, og begynner i barnehage 1. sept. Fikk kontantstøtte for august måned, jippi!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville bare skrive dette siden det kanskje er andre som tenker som meg: Jeg trodde at selv om jenta mi har oppstartsdato 1. sept, så opptok hun en plass fra midten av august og dermed ingen kontantstøtte.

Siden hun ble ett år i juli, tenkte jeg det likevel var lurt å sende inn en søknad, bare i tilfelle jeg tok feil.

Snakket i ettertid med barnehagestyrer, som mente jeg hadde krav på kontantstøtte.

Og i dag kom brevet om at det var innvilget! Så alle som er i samme situasjon, skriv ut en søknad fra nettet og send inn! Sier jo ikke nei takk til 3300 kr.

Skrevet

Så bra da!

Men skal du ikke ha for september også? Min lille gutt blir 1 år nå 31.august, og får for september og oktober, selv om han begynner i bhg 1.oktober. Man skal visst få for 1.mnd i bhg og, har jeg hørt og lest =)

Hva sto det i brevet ditt da?

Skrevet

Nei, det har jeg ikke hørt om. Brevet var et sånt typisk NAV-standardoppsett som ikke passet helt til min situasjon. Det stod uansett at vi fikk frem til barnet var 3 år, men at vi skulle si fra dersom situasjonen endret seg. Så stod det videre at de hadde fått beskjed om barnehageplass (jeg la ved kopi av brevet fra barnehagen) og at de kom til å sende nytt brev når kontantstøtten opphørte.. syntes det er rart hvis vi får en måned overlapping, hvorfor skulle vi egentlig det? Si fra hvis du finner ut hvor du har lest det da, nå ble jeg nysgjerrig :-).

Skrevet

Du får for sept også. Bare å lese på nav sine sider det...

Skrevet

Det spørs hva hun mener med følgende setning da:

"opptok hun en plass fra midten av august". Er det sånn at hun har fått plass fra midten av august, men at dere av en eller annen grunn ikke tar den i bruk før 1. september, skal dere kun ha kontantstøtte for august.

Skrevet

"Barnet begynner i barnehage på heltid 1. august. Når opphører kontantstøtten?

Svar: Kontantstøtten opphører måneden etter at barnet begynner i barnehagen - dvs. fra september i dette tilfellet."

Så dersom barnet er født i midten av juni, og får 100% barnehageplass fra 11 august... kan man da få kontantstøtte for juli OG august?

*håpe håpe*

Skrevet

Ja da får du for julig og august:)

Skrevet

JOHO!!!

Har fått for juli, men trodde ikke jeg kunne få for august også. Trenger virkelig de penga nå, etter at lånekassen har tatt en kjempejafs av pengebunken min :)

Skrevet

jenta mi ble 1 år 6 juli...har barnehageplass fra 1 aug..får jeg da kontantstøtte for juli og august??????????? når er evt frist for å søke???

Skrevet

Sånn som jeg har forstått det for du ikke kontantstøtte for den mnd barnet fyller ett år, altså får du ikke for juli, men august.

Skrevet

...og du må søke innen tre mnd etter den mnd du skal søke kontantstøtte for.. :)

Skrevet

Wow, det er jo helt fantastisk hvis det er tilfelle at vi får for september også! Og det ser jo slik ut av NAV sine sider også (selv om jeg fortsatt ikke skjønner logikken i det). Venter i spenning..!

Skrevet

så siden jenta mi begynnte 1 aug så får eg kontantstøtte frå aug? ble 1 år 27 juli..

Skrevet

Ja du får for august. Logikken er at siden du ikke får for den mnd barnet ditt fyller ett år ( kjipt for dei med barn født tidlig i mnd) får du ks utbetalt t.o.m den mnd. barnet starter i bhg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...