Gå til innhold

Maling av et lite bord ute- tenkte ikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat kommet inn etter å ha malt utebordet til sønnen min. Malte med oljedekk beis. Brukte tørkle over munnen og passet på å ikke trekke inn lukten direkte. Men så begynte jeg å tenke at dette kanskje ikke er så bra for babyen. Mannen skal derfor ta seg av andre strøket. Men begynner å bli engstelig for hva dette kan gjøre med babyen min. Noen som vet. Er 6 1/2 mnd på vei og har kjent masse liv nå etterpå. Å er så sint på meg selv nå, vil derfor veldig gjerne ha seriøse svar og ikke sånne svar som forteller meg hvor dum jeg har vært.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei sann. du skal ikke uroe deg for mye.

du har stått ute og da er ingen skade gjort heller. selv har jeg stått inne i hus og malt med olje maling, men da må man lufte godt. men jeg har ikke stått i flere timer. du skal værtfall ikke engste deg noe. men det er ikek annbefalt og drive oppusing av huset med oljemaling når man er gravid. men jeg veit om mange som har gjort det, og det har godt helt fint. selv pusser jeg opp en baby seng. maler den med oljemaling. men jeg står i garasjen. :D

Skrevet

slapp av :) gjør da ingenting!! hadde malt strøk to og jeg uten og bli redd.. du står ute, og da innånder du ikke akkurat så voldsomt med malingslukt. det er når du står i ett innestengt rom og maler vegger o.l at det er farlig.. men et lite bord da.. ute? nei det skal du ikke bekymre deg over. dessuten er det i første tri det er mest skadelig da alt lages... nå er alt ferdig hos bebisen din, den vokser jo bare

Skrevet

oisann:/ så man skal ikke male inne rom?

6 uker på vei....

Skrevet

neinei det må du ikke gjøre mer. de gassene som er i malinga er absolutt ikke sunt for babyen din.. det kan gi skader... men som regel så vil det vel gå bra :) du har jo folk som røyker hele svangerskapet og får fine unger og :) så ikke bekymre deg for mye, bare ikke mal mer. eller vær i rommene som er malt før det er helt luktfritt! hør med legen din om hva han sier om du er engstelig. :)

Skrevet

ikke meninga å skremme deg :( men må jo fortelle det jeg vet?

tenk sånn her da: at siden du bare er 6 uker, så kan mye enda skje. så når du kommer deg vel igjennom til 12 uker, da alt er ferdig laget av innviller,hjerne osv, da er det som regel ikke skjedd noen skade!! :D

Skrevet

Trur ikkje du treng å engste deg i heile tatt. Du stod jo ute og alt.

Hadde tatt 2.strøket også eg ;)

Eg har malt rom inne som gravid (ikkje oljemaling da.) Med god lufting. Står jo ikkje akuratt å stapper nesa oppi malingen ;)

Skrevet

Det er uansett mindre skadestoffer i olje maling enn i nye vannløslige malinger leste jeg på nett. Det er lengre avgassings periode på vannbasert vs oljemaling, så skal man feks male barnerom, skal man la det stå lenger før det tas i bruk med vannløslig.

Så dette g jør helt sikkert ikke noe.

Skrevet

Slapp helt av.. Jeg har vært aktiv på malingsfronten i svangerskapet og har enda en baby inni meg;) Har malt utsiden av huset, barnerom og beisa terassen så har ikke såååå stor tro på at det kan skade akkurat..

Skrevet

e du heilt dust oktober-spira?

"jeg har kjørt bil etter å ha tatt meg noen glass rødvin og det gikk heeelt fint,så har ikke så stor tro på at det skader så veldig.."

Du kan bagatellisere alt du vil,men ikkje råd andre til å gjere det!

Skrevet

I alle dager så utrolig fiendtlig vi var da? O_o

Skrevet

hm......veldig unødvendig å kalle folk slike stygge ting berre fordi ein ikkje er einig i kva dei seier.

Er det ikkje det me seier til barna våre, at me ikkje skal kalle andre for dust, idiot osv??????? at det ikkje er fint gjort og kan såre andre, og seier me ikkje då til barna våre at det då er lurt å sei unnskyld når me seier sånne stygge ting til folk??????

Me bør vell kunne forvente at folk oppfører seg bedre enn 5-åringer her inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...