prinsessemamma=) + feb.spire Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 får deres små og ca hvor mye sover de... er så usikkernå, er nok midt i en overgang og vår flotte rutine er ikke så flott lenger=) 07:00 - ammes og sover fra 09:00 til ca 10:30 11:00 - ammes og sover fra 13:00 til 14:oo ca 14:30 - ammes og får litt smaksprøver av middag... gullerot og potet.. vil ikke ha så mye og tømmer heller ikke puppene. sover fra rundt 16:15 - 17:15 17:30 - ammes og får grøt ca 18:30 spiser bra pg får litt pupp igjen i 19:30 tiden så natt... ammes mellom 23 og 24:00 men tror egentlig ikke hun trenger det, sover så hele natten. vanskelig å få henne til å ta pupp så tror vi må kjøre på med litt mer mat...også lurer jeg på når man går fra 3 soverperioder på dagen til 2=)
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 Her spises det når han ber om mat. Når han ammes vil han som regel ha mat igjen etter ca 3 timer (iallefall på dagen), får han fast føde går det litt lenger før han blir sulten igjen. Er kveldsmat sån i 18.30 tiden, og legging mellom 19.30 og 19. Av og til sover han helt til 06, andre ganger vokner han en eller annen gang på natta og vil ha pupp. Når det kommer til soving på dagen bestemmer han selv, får sove når han er trøtt. Er ofte 3-4 dupper, avhengig av hvor lenge han sover men er som regel bare en helv time hver gang. Så når du reduserer fra 3 til 2 dupper må du nesten se litt ann. Er hun ikke trøtt når det er sovetid er det jo bare å forsøke å drøye det litt, og forsøke å få til bare to sovinger på dagen. For med soving som så mye annet hos disse små, det er så individuelt! Man må bare prøve seg litt fram og se hva som fungerer.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 16. august 2008 #3 Skrevet 16. august 2008 Ble en feil her, legging mellom 19.30 og 20.
Manx Skrevet 16. august 2008 #4 Skrevet 16. august 2008 Kl 07.30 våkner hun som regel. Ammes kl 08.30 -sover kl 09.00 til 10.30 Ammes kl 12.00 og får litt fruktpure etter dette Sover fra kl 13.00 - 14.00 Ammes kl 15.00 og får prøvesmake middag (noe hun ikke liker) Ammes på nytt før hun skal sove igjen kl 17.00 sover til 18.00 Ammes kl 19.00- får grøt etter dette (liker ikke dette heller) Ammes kl 20.30 natta 21.00 Spiser som regel 3 ganger om natta..... Alt er ca tider. noen dager er det annerledes. Først nå som vi har fått litt rutiner rundt spisingen.
2 hjertegull :) Skrevet 16. august 2008 #5 Skrevet 16. august 2008 Manx: Hva gjør du når hun ikke liker grøt eller middag? Vi sliter med det samme her.. Fruktmosen går ned på høykant, men grøten tar hun ikke med mindre jeg dypper skjeen i fruktmos.¨ Skulle gjerne hatt noen tips Samtidig kan jeg jo spørre; gaper deres barn? Jeg får ikke Mia til å gape skikkelig når hun får mat, verken grøt eller fruktmos.. Skjønner jo at det er noe de må lære siden instinktet sier at de skal suge på det de får i munnen, og noen sa at man skal holde skjeen der til de gaper for at de skal lære seg det, men hun gaper jo aldri, hvordan skal hun lære seg det da? Bitte bitte litt gaper hun, og strekker hodet mot skjeea, sånn at jeg ser at hun vil ha mer da, men.. *sukk* Ble litt lenger enn jeg planla dette
Manx Skrevet 17. august 2008 #6 Skrevet 17. august 2008 til Mamma Mia: Grøt har vi forsøkt over litt lengre periode enn middag. Det varierer litt, noen ganger spiser hun noen skjeer. Lager den ganske tynn. Har også prøvd å vente noen uker for så å gi henne igjen. Middag har hun akkurat begynt med, så vet ikke om det er fordi det er nytt eller om hun ikke liker det, men hun vil liksom ikke svelge, bare har det i munn... Når hun blir lei, gaper hun ikke. Får det til kun noen ganger at hun gaper. Nei ikke lett det der. Vet egentlig ikke hva vi skal gjøre selv. Men en eller annen gang må de vel begynne å spise litt annet tenker jeg. Har også tenkt på brødskive snart.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå