Gå til innhold

4mnds grøt: mm eller mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fullammer, men tulla nærmer seg 5mnd og tenkte å introdusere grøt for henne. har sett på den 4-mnds grøten at det skal blandes ut med mm eller mme.

hvordan gjør dere det, dere som ammer?pumper dere eller blander dere med mme? kan liksom ikke helt se for meg at jeg skal pumpe hver morgen...:/

og når er det smartest å gi grøt?

hvor fort skal man øke i mengde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blander med mme, syntes det blir litt styrete med å pumpe så mye for grøt hver dag. og så blir ikke grøten helt rennende, man kan bestemme selv hvor tynn den skal være.

Det beste er å smake grøt på formiddagen i tilfelle mage vondt. når det går bra kan du begynne å gi det på kvelden.

Skrevet

Jeg brukte mm. Dette fordi det er enzymer i morsmelk som hjelper til med fordøyelsen (er derfor grøten blir mer og mer rennende). Synes det er greit å "hjeple" magen til den lille til den blir litt mer moden. Det at grøten er rennende synes jeg egentlig bare var greit, da blir ikke overgangen fra melk til grøt like stor.Er litt styr med pumpinga, men det er iallefall med på å opprettholde produksjonen. Og så er det jo bare for en begrenset periode...

Men her er det smak og behag, så gjør det du føler passer best for deg.

Vil også råde deg til å gi grøt på dagtid til å begynne med. Hvor fort du bør øke er jeg usikker på. Vi begynte med 1-2 st de førsde par dagene, så økte jeg med 1-2 ts per dag i vel en uke tror jeg. Så begynte vi med en halv porsjon på kvelden, og etterhvert gikk vi over til en hel porsjon.

Skrevet

Jeg kommer til å pumpe ut mm og blande i ei teskje grøtpulver og la henne drikke det av flaske som velling når hun skal begynne med grøt. Så vil jeg blande den litt tykkere, men fortsatt gi av flaske når hun trenger mer mat, og begynne å gi grøt med skje når hun er stor nok til å sitte mens hun spiser. Å gi grøt av skje mens babyen sitter i armkroken er håpløst spør du meg... Funka i hvert fall ikke med førstemann her:-)

Skrevet

vi gir grøt når han sitter i vippestolen vi da, går veldig bra. Han får 5-6ts tykk grøt på kvelden, sover da veldig godt. Vi bruker den 4mnd grøten fra HIPP som er økologisk og skal blandes med vann. Den fallt værtfall i smak her i huset. (pluss at vi selvfølgelig boikotter Nestle!!!) :)

Skrevet

Hvorfor boikotter dere Nestle? Jeg skal snart begynne med grøt og husker at jeg leste et eller annet her inne om at Nestle var fy- fy. Husker ikke hva, kanskje du kan hjelpe meg? :)

Hvilke butikkjeder selger Hipp?

Skrevet

takk for tips:)

blir uansett mating i vippestolen med skje her, fullstendig boikott av både flaske og smokk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...