Gå til innhold

Flere som sliter med leggkramper om natten? (samme som 2.tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 27 uker på vei ,venter mitt fjerde barn og har aldri slitt med dette, men denne gangen er det kommet. Det begynte for et par uker siden, men da klarte jeg å stoppe dem før de virkelig fikk tak. Nå våkner jeg 3-4 ganger hver natt med kramper som er så lange og harde at jeg bare har lyst til å hyle. Tar lang tid før jeg klarer å stoppe dem.

Dette er så slitsomt og vondt at jeg nesten har begynt å grue meg til å sovne om natten.

SNakket med fastlegen min i går, men det er ikke så mye som er bevist at virker. Fikk et navn på et helsekostprodukt. I tillegg sa hun at hun kunne prøve å gi meg akupunktur hvis det ikke ga seg.

Tror jeg skal bestille meg en time til det, jeg.

Noen andre som har erfaringe med dette, og som kanskje har tips om hvordan bli kvitt det???

Skrevet

jeg hadde det begge ganger, men verst forste gang. stort sett hver natt hoppet jeg hylende rundt i en krigsdans-liknende tilstand på soverommet. var så ille at jeg var lemster i leggene om dagen. jeg fant ingen kur men etterhvert klarte jeg mer eller mindre bevisst i halvsøvna å stoppe de før de ble for ille så da hjalp det jo. har ingen gode råd dessverre

Skrevet

Jeg er også stiv i leggene på dagene nå. Har bedt mannen min om massasje i dag. Klarer ikke å ligge lenge i senga lenger, for jeg klarer ikke å strekke ut beina. Må opp og gå.

Trent håndball på elitenivå før i tiden, og da hendte det at vi fikk leggkramper i de verste treningsperiodene, men ikke så ille og ofte som nå....

Synd det ikke finnes en vidunderkur..

Skrevet

Jeg har ikke leggkramper men krampe under begge beina.

Uff det er utrolig vondt mens det står på.

Det eneste jeg har funnet ut som virker for min del er magnesium. Har tatt det i tre uker nå og ingen kramper. Så får vi se hvor lenge det holder seg:)

Skrevet

Prøv med magnesium, det tok vekk krampene på meg :)

Skrevet

Jeg har hørt at vit B6 er det beste tilskuddet for leggkramper av jordmor på sykehuset. Selv trodde jeg det var magnesium. Kanskje ta begge deler???

Skrevet

Bruker du gummistøvler eller crocks/clocks sko? Grunnen til at jeg spør er at jeg var veldig plaget med leggkramper, og grua meg til hver natt. Men så kom jeg på at det fra gammelt av heter seg at gummistøvler gjør leggkramper verre. Jeg bruker ikke gummistøvler, men var blitt hekta på min crocks sko :-)

Jeg slutta å bruke disse - og vips - krampene helt borte!!

Hvis du bruker det kan det være verdt å prøve! Kan nevne at jeg hadde prøvd alt av kjerring/legeråd før dette uten at det hjalp.

Skrevet

Jess, prøv å slutte med crocks, jeg gikk uten i noen dager etter at jeg leste innlegget til Chezka, og da var det helt bra, men så skulle jeg liksom sjekke ut om det faktisk var de som gjorde det, så jeg hadde på meg crocks i byen i ca 1 times tid...Og hva skjedde da ikke på natten? Jo, våkner med krampe i begge føttene, måtte bare stå opp!

Simsalabim! Borte! Hehe

Skrevet

Jeg har også hatt litt kramper i leggene om natta. Det som funker for meg da er å streke litt ut på benet og dytte opp foten mot leggen hvis dere skjønner? Litt vanskelig å forklare.. Da pleier det ihvertfall å gå over for meg på ganske kort tid...

Skrevet

Eg venter også min nr 4 og har begynt å få leggkramper om natta, hadde det ikkje med dei 3 andre. Er nå 24 veker på veg.

Er jo så vanvittig vondt. Nokon i tråden her som nevnte at det hjalp å bøye foten opp mot leggen, men det hjelper iallefall ikkje på meg, då vert det berre verre. Hadde det på eine legggen i natt, og i dag er eg heilt støl i leggen -au!

Korleis stopper du krampene?

Kva er det som gjer det egentleg? tenkte å spørre når eg skal til jordmor igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...