Anonym bruker Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 er det ikke nok å vite at barnet dittkan få missdannelser og rett og slett bli syk av at du røyker eller snuser? har selv kuttet ut snus da vi begynte å prøve.suget er der, men lar selvfølgelig vær! ingen moralpreken! vennligst forklar meg noe jeg bare ikke skjønner!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 "Kjære Anonym"! Bare glem det, du legger bare opp til bråk uansett. Søk informasjon andre steder, enn hos dem som har evig nok med sin dårlige samvittighet fra før... X-røyker
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #3 Skrevet 16. august 2008 trodde dette var et sted man kunne lufte slike spm....
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #4 Skrevet 16. august 2008 Ingen her inne er pålagt å forklare deg noe som helst, så er det noe du lurer på, spør noen ansikt til ansikt istedet. La mine medsøstre som sliter her inne være i fred... X-Røyker
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #5 Skrevet 16. august 2008 Endelig noen som forstår. Jeg lurer også på hvorfor i all H.... man røyker gravid. Er det mulig å være så j... uvitende? Tror nok de fleste her inne vet at det er og kan føre til misdannelser, tidlig fødsel og dødfødsler. Det mange lurer på er hvorfor de ikke bryr seg om det! Hvis nå ulykken skulle være ute og det værste skjer dem, da angrer de da. Jeg kjenner selv noen som har vært der. Selv etter 2 fødsler senere og 5 år gnager dette. Er det mulig å være så egoistisk? Tenker ikke på hvordan barnet i magen reagerer? Dette var det jeg lurte på. OG JO, DET ER LOV Å LURE PÅ SLIKE TING. IKKE SIKKERT MAN KJENNER NOEN MAN KAN SPØRRE. GODT INITIATIV. KANSKJE NOEN TENKER SEG OM EN GANG TIL FØR DE TENNER DEN ONDE STANGEN. OG JA, DET ER LETT Å SLUTTE NÅR MAN BLIR GRAVID. DET ER BARE MANGE DUMME UNNSKYLDNINGER FOLK KOMMER MED SIDEN DE IKKE KLARER Å SLUTTE.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #6 Skrevet 16. august 2008 Så lur til du blir blå! Jeg for min del lurer på hva som rører seg i hodet på innvandrere som dreper ungene sine med KNIV. Så, hva i helvete er det som rører seg i hodene deres?? Det er jo lov å spørre, så jeg spør jeg! Er det noen som vet? "OG JO, DET ER LOV Å LURE PÅ SLIKE TING. IKKE SIKKERT MAN KJENNER NOEN MAN KAN SPØRRE." Og siden jeg spør, så kan vi jo legge til: GODT INITIATIV. KANSKJE NOEN TENKER SEG OM EN GANG TIL FØR DE TREKKER KNIVEN!!!!! ......................... X-Røyker
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #7 Skrevet 16. august 2008 Nei nå må du gi deg!!! Man kan da virkelig ikke sammenligne disse to sakene. Jeg er enig i at man må tenke seg om både en og to ganger før man fortsetter å røyke. Man har et valg, og det burde ikke være vanskelig å ta det riktige valget her... Babyen man har i magen burde være det største som har skjedd en, og hvorfor skal man da risikere at det det lille mirakelet får misdannelser eller skader fordi mor ikke forstår forskjellen på rett og galt. Å blande invandrere som dreper hverandre inn i dette blir for dumt. Men det visste du sikkert allerede da du skrev det....
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #8 Skrevet 16. august 2008 Hva er det du vil frem til? Jo, du vil at de røykende gravide her inne skal komme med sine "forsvarstaler". Som du igjen kan plukke fra hverandre, og kalle "det dummeste du har hørt". Ingen trenger å forklare deg en dritt. Sitt der med selvgodheten din, ikke prakk den på andre. For øvrig, dette er mitt siste innlegg i denne lenken, så sitt der å vent på noen du kan rakke ned på. du vil sikkert føle deg mye bedre etterpå, ikke sant? Min oppfordring til ALLE her inne, er at denne diskusjonen stopper akkurat HER. X-Røyker
marioo Skrevet 16. august 2008 #9 Skrevet 16. august 2008 jeg har bare lagt inn det første og andre innlegget her. men hvis du ikke vil svare meg kanskje noen andre vil. du skal slippe å bruke din tid på det hvis du ikke vil. men jeg har all verden av rett til å lufte det, så kan de som VIL eventuelt svare meg. hadde jeg fått et svar på spm jeg stilte istede for beskyldninger for å være selvgod hadde jeg ikke skrevet et innleg til heller.... jeg er langt ifra perfekt, men trenger da vel ingen å rakke ned på for å føle meg bedre. da går jeg meg heller en tur i skogen eller har en kosekveld med kjærest eller gode venninner:) hilsen ei som fortsatt lurer og ikke har tenkt å plukke noen innlegg fra hverandre eller kalle de "det dummeste jeg har hørt".
Alle gode ting er 3:) Skrevet 18. august 2008 #10 Skrevet 18. august 2008 Nikotin er en gift man blir avhengig av.Ingen vil røyke. Alle vet det er helseskadelig for både mor og barn. Man er like glad i barnet sitt selv om man røyker, og man hater seg selv og har konstant dårlig samvittighet nåt man tar en røyk. Dette vet jeg alt om, har selv store problemer med å slutte, men jeg vet at det går ann og skal fortsette å prøve til jeg klarer det. Jeg vet ikke hvordan alle andre har det, kan bare forklarer hvordan jeg opplever dette. Jeg har alltid sagt at den dagen jeg blir gravid så slutter jeg tvert. Trodde det bare var å la være men det er ikke enkelt. Slik legen fortalte meg det, så skaper nikotinen et senter i hjernen, der det bor et monster som må ha mat. Når monsteret ikke får mat føler man seg for jævlig. Man tror at ved å ta en røyk så forsvinner ubehaget, stresset og den utrygge følelsen. For en stund..Så om et par timer starter alt på nytt og man trenger en ny røyk.. Det er en kjedereaksjon som nikotinen har startet. Kjedereaksjonen må brytes for å drepe monsteret. Selv kjenner jeg meg veldig igjen i dette. Jeg sier til meg selv: tenk på bebbin i magen, den lider, slutt å røyk nå. Så går det en stund og hjernen min begynner å komme med mange tullete unnskyldninger for å ta en røyk og man mater monsteret igjen. Hver gang jeg har tatt en røyk kommer fornuften tilbake, men det blir overdøvet av monsteret før jeg tar en røyk. Er ikke noe morsomt å ha det slik. Det hjelper heller ikke at ikke-røykere kjefter og skal belære, for dette er noe røykere vet veldig godt hvor farlig det er. Akkurat som om ikke røykere skal kjefte så røykerne blir så skamfulle at de slutter.Men det funker ikke.. Prøv å ha forståelse, jeg vet det ikke er lett for de som aldri har røykt, for de vet ikke hva det innebærer.. Jeg har bestemt meg for å slutte og driver nå å leser bøkene til Allen carr, endelig ikke røyker. Det er en del bra poeng der og håper at alle som sliter leser de bøkene. Håper ihvertfall det hjelper meg.
mammanov08 Skrevet 2. september 2008 #11 Skrevet 2. september 2008 Veldig bra innlegg momaja 14+4!! Det er så sant så sant det du skriver. Jeg har lest Allen Carr bøkene, og det stemmer så med det monsteret i hjernen! Men tenk på dette: Det tar ikke lang tid å drepe det monsteret, etter hvert blir skrikinga til monsteret svakere og svakere både i styrke og hvor ofte du hører det. Jeg vet, jeg har holdt opp i 4 dager nå. Jeg kjenner suget, men det er ikke sterkere enn ett sug etter f.eks sjokolade eller ei kald øl. Jeg har ikke rørt alkohol i svangerskapet, men gleder meg til å ta en fest ei stund etter babyen er født, det samme tenker jeg nå om røyk, jeg har lyst på men ingen problem lengre å holde meg:) Prøv å ha ett mål å holde opp med røyk i 3 døgn, så ett til da vil du se hvor lite du hører til monsteret. Få makten over monsteret, når du hører det så si at det er DU som bestemmer ikke han, kjenn på hvor høyt han hyler, og kjenn på at det er DU som er sjefen, vit at monsteret gir opp, men det prøver seg igjen. Er det vanskelig å se for seg 3 døgn, sett deg som mål å ikke røyke mer enn 1 til i dag, sett deg små mål og i overmorgen er målet å ikke røyke i det hele:) Prøv det, og lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå