Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Babyen min på 2 mnd har i dag vært veldig tett i nesen, og har virket utilpass, og vil ikke sove.. Det bare surkler i nesen hennes. Hun har også kastet opp/gulpet 3 ganger iløpet av kvelden når hun har ligget ved puppen og fått mat. Noen fler som har opplevd det samme, og kan gi meg råd om hva jeg skal gjøre?? Hun har ikke hatt feber.
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 har du elastisk sjal el.l? det er veldig godt for babyen å få ligge på brystet til mamma mens luft ol følger tyngdekraften. i ergonomisk riktig bæretøy får også barnet slappet av og slipper belastninger. er ikke luft som blokkerer da?
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 15. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. august 2008 Har ikke fått kjøpt inn sånn enda, desverre, hvis ikke så skulle jeg ha prøvd det.. Det høres ut som hun er skikkelig tett i nesa, og hoster også litt. Har prøvd med og dryppe mm i nesa hennes og saltvann som jeg ble anbefalt av lege og apotek, og sånn nesesuger, men ingenting hjelper.
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 ...funker også mot tett nese. du kan ikke prøve å knyte henne på deg på ett vis. (vet det finnes instrukser på krisebæring med diverse klær på tettinntil en plass.. ev youtube.) du kan jo også prøve å massere: "bruk trykk og sirkelbevegelser, og la tommelen gli oppover langs undersiden av småtærne(2-5) på høyre fot for å stimulere reflekspunktet for bihulene. gjenta dette 2 ganger". -baby massasje
Bobine Skrevet 16. august 2008 #5 Skrevet 16. august 2008 Dette har jeg gjort: brukt miwana saltvann (bare griseri med mm), som jeg har dryppet i nesa rett før mating. Når det har vært skikkelig ille, har jeg dryppa 2 ganger i.l.a. måltidet. Det har tatt knekken på det her i huset. Men det er viktig å gjøre det i.f.m. måltid, for da tekkes det skikkelig inn i nesa når ungen spiser. Hvis ungen virker frisk og rask ellers (våken, får kontkt som før, blaute bleier som før osv.) så er det ikke farlig, bare irriterende for ungen. Hun har jo ikke feber sier du :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå